Astronómovia chcú identifikovať kvantovú komunikáciu vyspelých civilizácií

(Dole:Prekvapujúci objav:Hviezdy sú mladšie ako stavebné kamene života)(Kto má v hlave len politiku blbne a kráti si život!Astrofyz.ho ozdravuje a predlžuje!)..Klasický projekt hľadania cudzej vyvinutej inteligencie v  kozme s názvom SETI (Search for ExtraTerrestrial Intelligence) sa začal realizovať v šesťdesiatych rokoch minulého storočia a v jeho rámci pretrváva až dodnes. Dosiaľ nebol úspešný a zatiaľ neobjavil nič.

SETI vychádza z predpokladu, že mimozemské civilizácie existujú a že používaju principiálne podobné komunikačné systémy a podobné technológie pre šírenie informácií ako aj my.

Astronóm Frank Drake vyhodnocoval pomocou špeciálnej Drake-rovnice, koľko takých civiizácií žije v našej galaxii. Výsledok ukázal, že by ich mohlo byť až 300.

Projekt SETI hľadá aj naďalej stopy po komunikácii mimozemských civilizácií vo frekvenčnom spektre úzkopásmových rádiosignálov. V poslednom čase hľadajú vedci v projekte SETI také laserové pulzy v optickom rozsahu, ktoré by poukazovali na to, že sú produktom cudzej civilizácie.

Na druhej strane sú astronómovia mladšej generácie, ktorí pochybujú o tom, že vysoko vyvinuté kozmické civilizácie používajú takéto limitované komunikačné technológie, a to z toho dôvodu, že veľmi veľké kozmické vzdialenosti nemožno s nimi premostiť.

Astrofyzik Michael Hippke je presvedčený, že tieto civilizácie ovládajú už dávno technológie pre kvantovú komunikáciu, ktorá spoľahlivo preklenie aj najväčšie kozmické vzdialenosti. Hippke v nedávnom, vysoko aktuálnom článku podrobne uviedol ako je možné už s našou súčasnou technológiou hľadať v kozme indície poukazujúce na kvantovú komunikáciu vzdialených vyspelých civilizácií.

Jeho článok je vysoko odborný, preštudoval som si ho a preto vyberám z neho len nasledovné finálne uzávery, bez vysokej matematiky:

Hippke podrobne opisuje ako možno novou špeciálnou analýzou z už existujúcich dát a zachytených signálov zistiť, či je v nich zakódovaná kvantová komunikácia.

Súčasne Hippke navrhuje, aby sa začalo so skúmaním stovky najjasnejších hviezd, či z ich planét sú vysielané umelé kvantové signály. Hippke také signály nazýva „zhusteným svetlom“.

Tieto signály majú inteligentný pôvod, lebo nepoznáme žiadny fyzikálny proces, ktorý by „zhustené svetlo“ vytváral.

————    —————————————————————————

Prekvapujúci objav: Hviezdy sú mladšie ako stavebné kamene života

Život môže vzniknúť len vtedy, ak sa planéty vytvoria v určitej vzdialenosti od hviezdy, ktorá tiež musí mať určité vlastnosti. Okrem toho tam musí byť aj isté množstvo vhodného stavebného materiálu, bez ktorého by sa nemohla realizovať biochémia života.

Odkiaľ sa tam ale tento materiál dostane?

A ako a kde sa tento materiál vytvorí?

Skôr však ako na nejakej planéte môžu veľmi komplexné chemické reakcie iniciovať postupný vývoj života, tak musia existovať viaceré špecifické podmienky.

Planéta musí byť pevná skalnatá a musí sa nachádzať vo vhodnej vzdialenosti od hviezdy, ktorú obieha.

V tom prípade hovoríme, že je v biohabitálnej zóne, kde nie je ani príliš horúco a ani príliš mrazivo. Len potom sa na nej môžu spustiť pre život nevyhnutné chemické reakcie.

Na planéte však už musia existovať určité chemické elementy a zlúčeniny. Jednou z najdôležitejších je metanol, z ktorého potom  sa môžu vytvoriť rôzne molekuly života ako napríklad amínokyseliny.

Odkiaľ však pochádza tento metanol v mladej slnečnej sústave, v ktorej sa planéty ešte len začínajú vytvárať v protoplanetárnom kotúči (disku)?

Vedci z Univerzity Leiden v Holandsku zodpovedali túto otázku v magazíne Nature Astronomy.

Je známe, že metanol vzniká predovšetkým pri extrémne nízkych teplotách v hĺbkach kozmu na miniatúrnych zrniečkach kozmického prachu, na ktorých sa usadzuje CO2 a molekuly H2O. Následne hydrogenáciou CO2 vzniká metanol.

Tieto a ďalšie biomolekuly ako napr. aminokyseliny objavili astronómovia už dávnejšie v studených materiálnych mrakoch kozmu prostredníctvom ALMA-teleskopu.

Holandskí vedci z Leidenu našli jednoznačné stopy po metanole v obrovskom kotúči prachu, ktorý sa vytvoril okolo veľmi mladej hviezdy HD 100546, vzdialenej od nás 360 svetelných rokov, kde sa práve vytvárajú dve veľké plynové planéty.

Okrem toho vedci objavili jednoznačné dôkazy na to, že metanol musel existovať už v tej hmote (interstellárna a či medzihviezdna hmota), ktorá sa začala zhusťovať pri vznikaní slnečnej sústavy HD 100546.

A tak experti z Leidenu preukázali svojim výskumom, že hviezdy sú mladšie ako stavebné kamene života – čo je veľmi prekvapujúci nový poznatok.

Aktuality. sk klamali vo svojom článku o nemeckých popieračoch očkovania!

02.08.2021

Už len titulok tohto článku z 31.7. je klamstvo: „Nemeckí popierači očkovania vyjdú do ulíc. Polícia im protesty zakázala“ Obrovské Hnutie Querdenker, ktorých článok lživo nazýva popieračmi očkovania, nimi však vôbec nie sú. Títo ľudia odvážne a plným právom, ktoré im zaručuje demokracia (tá ale už v Nemecku má veľké trhliny) demonštrujú proti korona [...]

Slávna speváčka Nena upadla do nemilosti: Burcuje občanov proti korona opatreniam

31.07.2021

Patrí k najúspešnejším speváčkam nemeckej hudobnej histórie. Predalo sa už viac ako 25 miliónov jej hudobných nosičov. Je aj úspešnou skladateľkou a herečkou. Jej obrovská popularita, ktorá sa rýchlo šírila aj do zahraničia, sa začala v roku 1983 hitom 99 Luftballons. Nena je známa aj u nás, na Slovensku. Nena veľmi dbá o svoje zdravie a vedie príkladnú [...]

Bomba: Vicešéf bavorskej vlády Aiwanger verejne odmieta korona očkovanie!

30.07.2021

Bravo: Hubert Aiwanger je prvým nemeckým politikom, ktorý verejne odmieta dať sa očkovať a má na to svoje pádne argumenty a zároveň extrémne kompromituje Markusa Södera. Odkedy to viem, tak užíva moje maximálne sympatie a môj obrovský rešpekt. Medzi nemeckými politikmi je ich nemálo, ktorí sa nedali očkovať, ale o tom verejne nehovoria – chýba im odvaha. A to nehovorím [...]

martin klus

SaS je pripravená diskutovať o možnosti voliť z karantény

03.08.2021 23:30

Opozičný Hlas odmieta novelu volebného zákona z dielne Ministerstva vnútra.

výbuch, explózia, baghuz, syria, islamský štát

Prominentnou štvrťou Kábulu otriasol silný výbuch

03.08.2021 22:12

K zodpovednosti za incident sa zatiaľ nikto neprihlásil.

grécko požiar

Pre lesné požiare museli v Grécku evakuovať tisíce ľudí

03.08.2021 21:53

Grécko v súčasnosti sužuje vlna horúčav, ktorá je podľa tamojšej vlády najhoršia od roku 1987.

Pentagón

V okolí amerického Pentagónu sa strieľalo, hlásia zranených

03.08.2021 17:33, aktualizované: 18:42

Na nástupišti priľahlej stanice metra bolo hlásených niekoľko výstrelov.

Počet článkov: 1,278