Nová senzačná teória: Kozmos sa začal Čiernou Dierou, nie Big Bangom

(Dole je: V  blízkosti Zeme sa rúti kozmom gigantický Diamant)..///..Dosiaľ najpopulárnejší  a klasický kozmologický model histórie nášho kozmu kladie jeho začiatok do tzv. singularity. To je stav, kde podľa štandardných výpovedí kozmológov a astrofyzikov  zlyhajú všetky fyzikálne pokusy o názornú interpretáciu.

Nová kozmologická teória vychádza z toho, že náš kozmos vznikol v čiernej diere, ktorá bola lokalizovaná v univerze s viacerými dimenziami, ako ich poznáme z nášho kozmu.

Astrofyzika má vo svojom klasickom modele veľmi pozoruhodný a dobrými argumentami podložený popis histórie vyvoja nášho kozmu. Žiaľ nemá v ňom odpovede na niektoré jeho zásadné problémy.

Najväčší z nich je podstata Big Bangu a jeho príčina. Kozmos mal odrazu a s nepredstaviteľnou gigantickou explóziou „vyjsť“ z bodu s nekonečnou hustotou.

Nová kozmologická teória obsahuje hypotézu, ktorá vysvetluje, čo mohlo byť príčinou Big Bangu:

Mohol to byť gravitačný kolaps veľkej hviezdy v univerze, ktorý sa líši od našej galaxie tým, že má o jednu priestorovú súradnicu viac, teda je priestorovo štvorrozmerný.

Štvorrozmerný priestor je niečo, kde naša predstavivosť zlyháva – nedokážeme si ho predstraviť. To ale samozrejme vôbec nemusí znamenať, že preto neexistuje.

Existuje dokonca aj už dávnejšie vypracovaná štvordimenzionálna geometria, je však málokomu známa.

V tejto súvislosti si ešte povedzme, že štvrtá priestorová dimenzia musí byť podľa známeho fyzika Johna Pricea „zrolovaná do seba“ v dĺžke menšej ako desatina milimetra.

V súvislosti so štvrtou priestorovou dimenziou sa tu zmienim o Platonovom podobenstve s jaskyňou, ktorá je vhodnou analógiou k možnej existencii štvrtej priestorovej dimenzie:

„V tmavej jaskyni sú od detstva prikovaní väzni a vidia len pred seba a nevedia nič o svete vonku – za nimi horí vatra. Medzi ňou a väzňami vedie chodba von na povrch.

V chodbe chodia ľudia (ktorých väzni nevidia) a nosia hore rôzne predmety. Oheň vatry vrhá na stenu chodby ich tiene a len tie môžu väzni vidieť a tak isto aj tiene predmetov. Väzni, ktorí pozorujú tieto tiene, tak vnímajú len ich dvojrozmernosť a netušia v čom je ich pôvod a preto sú presvedčení, že všetko a aj svet vonku musí mať len dva rozmery – tretí rozmer je pre nich neexistentý, hoci existuje.“

A podobne to môže byť aj v našom prípade – môžeme byť len akýmsi trojrozmerným „tieňom“ inej štvorrozmernej reality. Platonove podobenstvo sa podobá novému kozmologickému modelu. A podľa neho azda aj my žijeme v gigantickej kozmickej „jaskyni“, ktorá vznikla na počiatku času.

Podľa matematických výpočtov tohto kozmologického modelu sa dá začiatok nášho kozmu „umiestniť“ do epochy pred Big Bangom, v ktorej bola aj štvrtá priestorová dimenzia, pričom je možné, že po nej v našom kozme dokonca ostali aj nejaké „stopy“, ktoré bude možné dokázať adekvátnymi astro-fyzikálnymi pozorovaniami.

V novom kozmologickom modele je teda náš trojrozmerný kozmos – symbolicky vyjadrené Platonovým podobenstvom – len „tieňom“ iného univerza so štyrmi dimenziami priestoru. A náš kozmos vznikol ako následok kolapsu veľkej hviezdy v tomto univerze a implózia, ku ktorej v dôsledku kolpasu prišlo, vyrobila trojdimenzionálny „obal“ okolo štvordimenzionálnej čiernej diery – pozostatku kolapsu hviezdy.

A my sme – aj so všetkým čo pozorujeme – týmto „obalom“.

——————

Diamant, taký veľký ako Zem – a je len17 svetelných rokov vzdialený

Senzačný objav urobili astrofyzici pomocou teleskopu Hubble. Je to hviezda, ktorá sa osamotene rúti cez kozmos a pritom „svetielkuje“ modrozelenou farbou. Len pre porovnanie vzdialenosti – na Mars je to len 11 svetelných minút, ale aj tak je to v rámci našej galaxie takpovediac len na skok k tomuto diamantu, ktorý dostal astrofyzikálne meno BPM 37093. Od našej Zeme je však táto hviezda so svojimi 12 milardami rokov oveľa staršia.

Pozostáva  z uhlíka a kyslíka v kryštalickej forme. Má neobyčajne vysokú hustotu a aj gigantickú príťažlivú silu – lyžička naplnená hlinou by tam vážila celú jednu tonu. Váhu tohto hviezdneho diamantu, vyjadrenú v karátoch, odhadujú vedci na niekoľko biliónov triliónov – to je nepredstaviteľné čislo. Najväčší doposiaľ na Zemi nájdený diamant je juhoafrický Cullinan, s 3106 karátmi. Z neho bolo vybrúsených okolo sto drahokamov. Najväčší z nich bol vsadený do žezla britskej kráľovny.

Na povrchu BPM 37093 panuje teplota 12 000 stupňov Celsia, atmosféra je hrubá päť až šesť kilometrov a celkom nepriehľadná.

Takže nemáme šancu na to, aby sme tam mohli niekedy ťažiť celé kopy diamantov. Každá raketa, ktorá by tam pristala, by okamžite zhorela.

——————

Moja vytecna  štatistika:

Poslednym skvelym blogom – citanost    900x –  som dosiahol novy rekord, akemu sa tu ziaden bloger ani len nepriblizuje:

Bol to uz 105.  blog „prepadak“ v rade pekne po sebe, kde som v kazdom z nich daleko zaostal za mojou priemernou citanostou, ktora popritom neustale cely cas stupala (je uz 6135x)

Tento fenomen je mozny len preto, ze moji citatelia  „ignoruju“ moje skvele nove blogy  a masove citaju moje prastare blogy.

Prve dva roky to bolo presne naopak

V hercovi sa ukrýval diktátor! Stal sa väčší nepriateľ Ruska ako Porošenko

07.03.2021

Západné média to nevedia a či len mlčia? V týchto dňoch sa v Ukrajine etabluje diktatúra. Ukrajinský prezident dal protizákonne a protiústavne odstaviť kritické televízne vysielače, šéfa opozície tiež a Ústavnému súdu odobral dôležité právomoci. Všetko to urobil v štýle diktátorov. Vo februári bol odstavený posledný kritický televízny vysielač. Vodca opozície [...]

Gates pracuje na tom, aby sa stal „majiteľom“ DI každého človeka na Zemi

05.03.2021

(Dole:Smutná správa o smrti p.Petra Šveca, veľkého roduverného Slováka, ktorú mi poslal p.Jozef Šedovič)…Keď sa B. Gates stane pánom digitálnej identity (DI) každého, tak bude mať absolútnu moc nad všetkými a zároveň mu to prinesie nepredstaviteľné bohatstvo, a to podstatne väčšie ako ho už má. Kľúč k tomu je digitálny očkovací pas (DOP). Médiá [...]

Protón: Záhadná asymetria v jeho vnútri je pre vedcov obrovské prekvapenie

03.03.2021

Vedci žasli, keď objavili, že v zdanlivo jednoduchom protóne sa odohrávajú milióny doslova kozmických procesov. Protón, ako je známe, je jednou z troch základných častíc, z ktorých pozostáva hmota, a to kdekoľvek v kozme, kde v nejakej forme existuje. Spolu s neutrónom vytvára jadro každého atómu – s výnimkou vodíka, v ktorého atómovom jadre je len jeden protón. V [...]

kremel shutterstock

ESVČ: V centre ruských dezinformačných kampaní stojí Nemecko

09.03.2021 07:28

Viacero konšpirácií sa šírilo aj v súvislosti s ruským opozičným politikom a kritikom Kremľa Alexejom Navaľným.

vakcína koronavírus očkovanie

Koniec hororu s prihlásením na očkovanie? Chystajú sa zmeny

09.03.2021 06:44

Po víkendovom nočnom striehnutí na voľné termíny očkovania by mala vzniknúť "čakáreň". Vraj do týždňa.

Venezuela

Spojené štáty ponúknu dočasný ochranný štatút tisíckam Venezuelčanov

09.03.2021 06:37

Americká vláda ho poskytnúť Venezuelčanom, ktorí zo svojej vlasti utiekli pred politickými represiami a ekonomickým chaosom.

Izrael, koronavírus, letisko

ONLINE: Rakúsko zatvára Wiener Neustadt, na cestu len s testom

09.03.2021 06:00, aktualizované: 07:20

Prvé väčšie rakúske mesto, odkiaľ budú môcť ľudia vycestovať len s čerstvým testom na koronavírus, je Wiener Neustadt.

Počet článkov: 1,204