Poplach v „kuchyni“ astrofyziky: Slávna Kozmická Hubblova Konštanta má inú hodnotu

To znamená, že nás očakáva veľká revolúcia vo fyzike a následne nová fyzika. Revolučný skok v nej bude neporovnateľne väčší, ako po Einsteinovej revolúcii vzhľadom na klasickú mechanickú newtonovskú fyziku. Kráľovsku-vládkyňu kozmu, Hubblovu konštantu pokladali astrofyzici za takú istú, ako napr. je isté, že Zem je guľa.

Jej hodnota bola zistená už dávno a v priebehu času viackrát verifikovaná a potvrdená.

Hubblova konštanta určuje rýchlosť, akou sa kozmos neprestajne rozpína. Na jej hodnote je postavená celá moderná fyzika, napríklad údaje o veku kozmu, jeho veľkosti, i o jeho ďalšom fyzikálnom osude, atď.

Poplach v astrofyzike a fyzike spôsobil teraz ESA-satelit Planck, ktorý z kozmického mikrovlnového žiarenia pozadia  zistil podstatne inú hodnotu pre Hubblovu konštantu, ako ju dosiaľ fyzika používala a s ňou pracovala a postulovala teórie a hypotézy a robila výpočty.

Pracovná skupina astrofyzikov, ktorá spracúva výsledky a merania ESA-satelitu Planck, zistila o.i., že všetko svedčí o tom, že expanzia v lokálnom kozme (to je označenie pre kozmos v tej forme ako existoval pred 13 miliard rokmi), čo sa týka jej rýchlosti, mala úplne iný priebeh, ako to ukazovala stará hodnota.

Z toho dôvodu je teraz potrebné zistiť aj nové fyzikálne parametre, na ktorých spočíva reálny dnešný kozmos. Lebo ten vyzerá potom inakšie, ako ho postulovala astrofyzika s pôvodnou hodnotou Hubblovej konštanty. A to je nesmierne zložitý a časovo náročný proces.

Pokiaľ nebudeme mať absolútnu istotu, že máme skutočnú hodnotu tejto „božskej“ konštanty (ktorú podľa niektorých teológov, ktorí sú súčasne aj astrofyzici, vložil do kozmu sám Boh, a to presne v tom okamihu – aj keď to nie je správne vyjadrenie, lebo čas ešte neexistoval, ale inakšie to nemožno povedať – keď ho stvoril a tým exaktne určil celý jeho vývoj), tak v žiadnom prípade ešte nie sme tak ďaleko, aby sme dokonale rozumeli ako sa hmota a energia v priebehu nekonečne dlhého času – od začiatku až dosiaľ – menili a vyvíjali. Predovšetkým musíme vedieť, ako to bolo v počiatočnej fáze kozmu.

Laici, neznalí astrofyziky, si myslia, že hmota v tej forme, ako ju poznáme dnes, bola vždy rovnaká. To je samozrejme zásadný omyl. Hmota pri stvorení kozmu totiž vôbec neexistovala a trvalo to veľmi dlho, kým prišla na kozmické javisko.

V prvej fáze existencie kozmu bolo v ňom len žiarenie a energia a vládla v ňom obrovská horúčava, pri ktorej hmota ešte nemohla vzniknúť a ani existovať. S rastúcou expanziou kozmu však teplota klesala a kozmos sa ochladzoval.

Až pri istej jeho veľkosti (aj tú vieme presne definovať len v prípade, ak máme správnu hodnotu „božskej“ konštanty) a istej teplote boli dané podmienky pre vznik hmoty. Najprv však len tej najjednoduchšej, a to vo forme neviditeľných mikroskopických častíc. Od toho okamihu sa začala evolúcia hmoty – jej vývoj ku stále komplexnejším a komplexnejším formám. Prvým elementom, ktorý sa v kozme objavil bol vodík, a dlho bol len sám, osamotený. Trvalo dlho, kým dostal spoločnosť ďalšieho elementu. Čas plynul, ťahal sa cez milióny rokov, nové elementy pribúdali,  teplota v kozme klesala a klesala a on rástol ďalej.

Až napokon prišiel čas, keď vznikli prvé komplexnejšie anorganické formy hmoty a malo ešte dlho trvať, kým vznikla prvá organická hmota, základný predpoklad vzniku života, tak ako ho poznáme na našej planéte.

A to všetko, celý priebeh kozmickej evolúcie, i našej pozemskej, je principiálne závislý od veľkosti „božskej“ – Hubblovej konštanty.

Bolo to už dávno, keď som sa dozvedel po prvý raz o jej existencii a bol som fascinovaný, keď som sa rýchlo a doslova hltavo študoval čo všetko dokáže a ako je celá výstavba kozmu od nej závislá. Zoznámil som sa s ňou na katedre astrofyziky starobylej Univerzity, vo svetoznámom Heidelbergu ležiacom na malebnej rieke Neckar.

Na záver ešte rozmer tejto zázračnej konštanty – udáva sa v:  km/s/Mpc

——————————————————————————–

Kedze opat bol beztrestne na mojom minulom blogu jeden zo svorky, co opakuje o mne stale to iste. tak prikladam tento text zas

K svorke zbesilých „zvierat“:

Tych, ktorí sú sem vyslaní, aby ma pravidelne difamovali,ide doslova prasknút z môjho obrovskeho poznania a pisu len nezmysly a klamstva o mojej osobe, co sustavne porusuje pravidla diskutovania. Lebo len o tema sa smie diskutovat.

Upozornujem tieto ubohe individua, že v SR je velke mnozstvo ludi, ktori ma citaju a chcu citat a ktori cerpaju nielen z mojho vsestranneho poznania, ale zachytavaju aj moje obrovske pozitivne vnutorne energie a dokazu sa na nich pozdvihnut.

Zial v SR je extremne vela depresivnych a skleslych pesimistickych ludi bez sebavedomia. Slováci su vseobecne narod bez sebavedomia a bez dostatocnej identifikacie sa s niekym. Chybaju im idoly a osobnosti, ake ine narody maju tolko, ze by mohli rozdavat. A ak sa sem tam aj nieco objavi, tak ho hned z vlastnej silnej destruktivity a zavisti okamzite zhodia z piedestalu. Skvelý teológ, myslitel a filozof Anton Hlinka, mne velmi blízky clovek a dobry priatel, mi neraz zatrpknuto hovoril, ako ho mnohi Slovaci nicili, kde len mohli. A kydali na neho, ze je len dolezity nafukanec a namyslenec.

Pritom urobil pre SR nesmierne vela vyznamneho za komunizmu a i potom. Viac, ako hociktory slov. politik. Hanba vsetkym, ktori mu strpcovali zivot.

Podobne to bolo so Zamarovským. Obaja boli osobnosťami, aké Slováci nemajú. Početni úbožiaci a hlupaci, ktorí boli vedomostne prti nim len nuly, mali strašné komplex pred ich obrovskym poznanim a isli puknut od zavisti. Malosť mnohých Slovákov je nesmierne veľka.

Ja som sa od oboch nesmierne vela naucil a som za to vdacny. Hlinka bol okrem toho skvely retorik a pri jeho verbalite mlčali aj mnohi mudri Nemci, ktorí su vseobecne skveli retorici na rozdiel od Slovakov (az na málo vynimiek).

Jednoduchy nemecky policajt je vyrecnejsi a inteligentnejsi, ako nejeden minister v SR. A slovenska justicia, to je katastrofa sama o sebe. Mal som s nou bohate skusenosti………Mal by som tu o com pisat (mam vsak stovky inych dolezitejsich tem v hlave). Informoval som o niecom z toho aj nemecku policiu a prokuraturu. Ti len zalamovali rukami……

Okrem slov. hovoril Hlinka perfektne nemecky, taliansky, anglicky, francuzsky, dobre spanielsky a samozrejme dokonale latinsky. Mudrejsieho teologa-filozofa Slovaci nemali a mat nebudu.

Slovaci ho nikdy nedokazali ocenit a postavit si ho na najvyssi piedestal ako idol, na ktory sa da orientovat. N ikdy mu nerozumeli a nikdy ho preto ani neobsiahli.

Moje „chvalospevy“ o Antonovi Hlinkovi pritom hovorim ako nereligiozny clovek o cloveku ktory veril na Boha osobneho, co je pre mna unsinnig. Neraz sme na temu Boh mali sehr hitzige Debatten und das aber in aller Freundschaft und im gegenseitigen Respekt.

Bande zbesilych „zvierat“ uplne chyba respekt osobnosti ineho. Je v nich len primitivna ubohost. Stale opakuju tie iste spinavosti a chcu vsetko spochybnit. Ale len  hlupak chodi stale na to iste miesto, z ktoreho je vraj zhnuseny. Mozno byt vacsim hlupakom?

Obrovsky problem Slovakov je ze neznasaju konstruktivnu kritiku. Kto si ju dovoli (ako Hlinka, Zamarovsky, ale z mladych aj Zaborsky a mnohi dalsi), ten je okamžite zly, podcenuje Slovakov, dokonca ich uraza, je naduty, samoluby, je narcist, je egoman (to vsetko som pocuval v SR, ked som tam este zil, aj ja), atd,……….

Preto sa v SR nic nezlepsuje a SR sa len toci ako v zacarovanom kruhu.

Tomáš Záborský: Na Slovensku je v hokeji nastavené všetko zle

Doplnim co nepovedal:  Slovensky hokej je len taky, aky je charakter Slovakov a slovenski politici su len taki, aky je charkter Slovakov – nech zije korupcia Cest vynimkam. Su to len fakty a pravdy – ziadne urazky –

Premiér Sánchez a jeho vláda kooperujú so Sorosom. Darujú Španielsko Maroku?

29.11.2020

Okydávači sa stale chodia„ucit“tu do mojej školy! Ich mozgom ale niet pomoci…Dole je: Orbán: Soros patrí k najkoruptnejším ľuďom sveta a ohrozuje Maďarsko i Poľsko///..Ako premiér Španielska sa P. Sánchez, šéf španielských socialistov stretáva oveľa častejšie so Sorosom, ako s Pablom Casadom, šéfom Partido Popular, najsilnejšej opozičnej strany. Sánchezove [...]

USA moderátor Carlson: Manipulovali pred našimi očami voľby a dovolili im to

27.11.2020

TotoBude tu zas„prepadák“,leboPisemCoNieJe v SRmédiách. AlePretoToRobim!!! Dole je: Biden podporí Merkel: Ako prezident uzná milióny ilegálnych migrantov v USA..//.. Známy televízny moderátor T. Carlson obvinil Silicon Valley a mainstream média, že v prezidentských voľbách pomohli Demokratom neférovým spôsobom ich ovplyvniť. Carlson povedal, že elektronické hlasovanie [...]

Islamizáciu Francúzska nič nezadrží: Kresťanskí žiaci sú čoraz viac ohrozovaní

25.11.2020

Čo je tu, To Nie Je v SRmédiach!!!Dole je: Právnička Powell: Trump Vyhral Voľby s náskokom niekoľko miliónov hlasov…//.. Macron už nič nezmôže: Podľa výskumu verejnej mienky, ktorú robil francúzsky inštitút IFOP medzi mladými francúzskymi moslimami pod 25 rokov, je pre 74 percent z nich islam najvyššou autoritou a nie francúzska ústava a zákony republiky. Aj [...]

žiak, učenie sa, mama, dcéra, škola

Prieskum: Pre rodičov sú zatvorené školy náporom a učivu často nerozumejú

30.11.2020 12:14

Vyplýva to z výsledkov prieskumu mimoparlamentnej strany Spolu medzi rodičmi žiakov na druhom stupni ZŠ.

generálna prokuratúra

Nový web umožní verejnosti sledovať prácu prokurátorov

30.11.2020 11:45

Internetovú stránku spustila organizácia Transparency International Slovensko. Občanom umožní sledovať aj vývoj v trestaní kriminality.

Boris Kollár

NÁZOR: Čajíček, pán predseda? Alebo vodičku z WC?

30.11.2020 11:00

Ak bude minister zdravotníctva Krajčí potrebovať dobrovoľníkov na ďalšie kolá testovaní, môže osloviť smotánkové ošetrovateľky od Borisa Kollára.

Zoroslav kollár

V kauze korupcie na súdoch vypočúvajú obvineného podnikateľa Zoroslava Kollára

30.11.2020 10:48

Z výkonu väzby dnes policajti na výsluch eskortovali aj krajského sudcu Richarda Molnára.

Počet článkov: 1,148