Najzáhadnejší zákon fyziky: V Egypte našli objekt z hĺbok kozmu

Nielen jeho slávny objaviteľ ho nazýval najmystickejším a najzáhadnejším zákonom fyziky. Po ňom to opakovalo veľmi mnoho renomovaných fyzikov. Tento fascinujúci zákon akoby niesol v sebe všetky vlastnosti, ktoré ľudia pripisujú len bohom a či bohu.

Platí všade – aj v najvzdialenejších hĺbkach kozmu!

Albert Einstein sa s ním ale nikdy nespriatelil. A to na vlastnú škodu.

Charakterizoval ho svojou známou vetou: „Boh predsa nevrhá kocky.“ To znamenalo pre neho toľko, že exaktná fyzika pozná len istoty a určitosti.

Proti Einsteinovi tu ale bol Werner Heisenberg, otec „mystického“ fyzikálneho zákona. Je to princíp neurčitosti.

V prípade elementárnych častíc – ako je napr. elektrón – nie je možné určiť súčasne ich miesto a ich impulz.

Možno sa dozvedieť meraním a či pozorovaním buď jedno alebo druhé. Nikdy nie však obe hodnoty súčasne. Fyzika tento fakt nazvala Heisenbergov princíp neurčitosti. Heisenberg bol prvý, kto ho vyslovil.

Fyzikom sa dodnes nepodarilo objaviť východisko z tohto paradoxu, ktorý odporuje logike kauzality nášho reálneho sveta. A zrejme ho ani nikdy neobjavia, lebo je neodmysliteľnou súčasťou sveta kvantov.

Pokiaľ Heisenberg neobjavil tento základný zákon neviditeľného sveta kvantov, tak viera vedcov na princíp kauzality, ktorý podľa nich musel vládnuť v každom bode kozmu, bola neotrasiteľná. Zákon kauzality bol základným krédom celého kozmického diania a teda aj absolútne všetkých procesov v ňom.

A tak je to vždy určitá kauzálne odbiehajúca história procesov a udalostí v kozme, ktorá nám umožní – ak ju vieme obsiahnuť – spätne rekoštruovať všetko to, čo sa už odhralo od jej začiatku až po čas prítomný, v ktorom pozorujeme jej výsledok a či dôsledok.

V tomto zmysle sú nám preto známe napríklad všetky polohy a dráhy planét a hviezd. Dokážeme si ich odvodiť na základe kauzálnych zákonov.

Odrazu sa ale na tomto javisku, ktoré dokážeme pomerne ľahko kontrolovať a kde si vieme kauzálne odvodiť všetky pohyby objektov, ktoré ho zapĺňaju, objaví elementárna častica, ktorej históriu nepoznáme.

Nie však preto že by žiadnu nemala, ale  preto (a to je pre naše zaužívané myslenie absolútne záhadné a mystické), lebo sa vyznačuje neurčitým množstvom pre ňu možných histórií. Má však za sebou len jednu z nich. Nedozvieme sa ale nikdy, ktorá to bola.

Ak skúmame kvantový svet, kde sa história tejto častice odohrala, tak zistíme len to, že niektoré z množstva priebehov jej histórie sú pravdepodobnejšie ako ostatmé. Napriek tomu sú v jej prípade reálne všetky možné.

Aký ale bol exaktný priebeh histórie tejto pozorovanej častice, počas ktorej sa dostala na dráhu, ktorú práve pozorujeme, alebo na bod v priestore, ktorý sme lokalizovali, to sa nijako nemožno dozvedieť.

Elementárne častice existujú v takej dimenzii kozmu, kde ich nie je možné spoľahlivo pozorovať, a to preto, že tam existujú len pravdepodobnosti a nie istoty a pravidelnosti, ako ich poznáme z našej reality. Procesy a udalosti mikrosveta sú ovládané a určované pravdepodobnosťami. Vieme to s istotou odkedy Werner Heisenberg objavil svoj princíp neurčitosti – v nemčine je na to výraz Unschärferelation. To znamená, že v mikrosvete nič nie je ostré, zaostrené, teda  jasne viditeľné. Je to tak, akoby tam všetko odbiehalo v hmle.

V hmle záhady je objekt z Egypta, ktorý nevznikol v našej slnečnej sústave. Na juhovýchode Egypta objavili vedci na pokraji púšte záhadný objekt, ktorý obsahuje zmes mikrominerálov, aké nemožno nájsť v žiadnych meteoritoch, ale ani nikde v našej slnečnej sústave.

Experti Univerzity  Johannesburg, ktorí robili jeho analýzu, zistili, že je podstatne starší ako naše Slnko.

Pomenovali ho Hypatia-objekt po staroegyptskej filozofke Hypatii, ktorá žila v Alexandrii. Objekt obsahuje aj diamanty. Vedci vychádzajú z toho, že bol formovaný v studenom kozmickom regióne. Vyznačuje sa minimom silikátov, čím sa odlišuje od všetkých iných mimozemských objektov, ktoré padli v priebehu času na našu planétu.

Vedci pokladajú aj prítomnosť veľkého množstva špecifických uhlíkovych chemických väzieb za neobyčajne pozoruhodný fakt. Tieto chemické väzby, tzv. polycyklické aromatické uhľovodíky, boli hlavnou súčasťou  interstelárnych hmlovín, ktoré existovali dávno predtým ako vznikla naša slnečná sústava.

To všetko a ešte ďalšie pozoruhodné  nálezy v Hypatia-objekte dokazujú, že je zložený z materiálov, ktoré existovali už predtým ako sa zrodilo naše Slnko a ďalšie miliardy hviezd.

V súvislosti s týmto objektom je tu ešte niečo nevysvetliteľné. Nikto nevie povedať ako sa dostal na našu Zem, prípadne či ho niekto k nám dopravil. To ostáva obrovskou záhadou. A nikto nevie povedať ani to, kedy sa tak stalo a prečo sa záhadný objekt ocitol práve v Egypte, kde je mnoho nevysvetlených záhad.

————————————————————-

Drzanie na kratko. Limitacia sa pohybuje okolo 2000 – celkom jedno co pride, hoci aj absol. Senzacia – co je viac nad tym, uviazne v „sieti“

Po bohatej zatve predoslych rokov, prislo obdobie, ked ju burina zadusa

Inde je vsak zatva prebohata – a ziadna  burina…….

Apropos, dakujem mojim priaznivom, ktori ma smeli-mohli-dokazali v poslednom blogu podporit……..

Z mojich aforizmov:

Wenn gefährliche Mäuse erscheinen – kommen gedungene Katzen

EÚ-Médiá zatajili pravý dôvod príchodu ministra USA Blinkena do Ukrajiny

08.05.2021

Je však možné, že ho nepoznali (Tu sa ho dozviete!). A preto sa len okrajovo – ak vôbec – o Blinkenovej návšteve v Kyjeve zmieňovali. Ukrajinské médiá však informovali podrobne o príchode ministra zahraničia Blinkena. Ten spoločne s Victoriou Nuland (ktorá hovorí veľmi dobre rusky a je expertkou pre východnú Europu vo vláde Bidena) sa v parlamente stretli s frakčnými [...]

Trestuhodne neskúmané: Vplyv koronavakcíny na tehotné ženy a na menštruáciu žien

07.05.2021

Až teraz priznávajú experti virológovia, čo už dlhšie vedia niektorí gynekológovia, že vplyv očkovacích látok na tehotné ženy a na menštruáciu nie je vôbec preskúmaný! A o to menej sa vie o možnom egatívnom vplyve týchto vakcín na plod v uteruse – tu pripomeniem tragickú katastrofu s konterganom, ktorý sa ako nový „zázračný“ liek podával tehotným [...]

Napoleon 1769-1821 generál, revolučný diktátor, taliansky kráľ, francúzsky cisár

05.05.2021

Včera o 20. francúzskych generáloch. Dnes o jednom. V tento deň 5. mája pred 200 rokmi veľký Napoleon vypustil svojho ducha opustený a hlboko zatrpknutý vo vyhnanstve na malom ostrove St. Helena, ďaleko od Francúzska. Významní muži vo vysokých pozíciách majú obvykle veľmi atraktívne a významné milenky. Nebolo to inakšie ani v prípade Bonaparteho. Jeho divoký, neskrotný [...]

počasie, terasy, reštaurácie, Bratislava

Nové pravidlá od pondelka 10. mája. Zrušenie núdzového stavu sa blíži

09.05.2021 14:41

Od pondelka sa rušia v obchodoch a prevádzkach vyhradené hodiny pre seniorov. Slovensko ako celok sa podľa Covid automatu farbí do ružova.

Moskva, prehliadka, vojaci

Moskvu obsadila armáda. Rusi si pripomenuli koniec vojny veľkolepou prehliadkou

09.05.2021 14:25

Na Červenom námestí sa konala veľkolepá prehliadka pri príležitosti Dňa víťazstva - konca II. svetovej vojny. Pozrite sa, ako to v Moskve vyzeralo.

Igor Matovič

Sulík: Ak by Matovič odišiel, ako sa vyhráža, mali by sme menej kríz

09.05.2021 14:16

Líder SaS a vicepremiér Richard Sulík to uviedol v súvislosti s otázkou o vyhrážkach ministra financií o odchode z vlády, ak sa mu nepodarí presadiť jeho návrhy pre rodiny.

Alexander Lukašenko

Lukašenko podpísal dekrét umožňujúci preniesť jeho právomoci na Radu bezpečnosti

09.05.2021 13:11

Doteraz sa v prípade uvoľnenia prezidentského úradu alebo neschopnosti hlavy štátu vykonávať funkciu mohli jej právomoci preniesť na predsedu vlády až do chvíle, kým prísahu nezložil nový prezident.

Počet článkov: 1,238