Najzáhadnejší zákon fyziky: V Egypte našli objekt z hĺbok kozmu

Nielen jeho slávny objaviteľ ho nazýval najmystickejším a najzáhadnejším zákonom fyziky. Po ňom to opakovalo veľmi mnoho renomovaných fyzikov. Tento fascinujúci zákon akoby niesol v sebe všetky vlastnosti, ktoré ľudia pripisujú len bohom a či bohu.

Platí všade – aj v najvzdialenejších hĺbkach kozmu!

Albert Einstein sa s ním ale nikdy nespriatelil. A to na vlastnú škodu.

Charakterizoval ho svojou známou vetou: „Boh predsa nevrhá kocky.“ To znamenalo pre neho toľko, že exaktná fyzika pozná len istoty a určitosti.

Proti Einsteinovi tu ale bol Werner Heisenberg, otec „mystického“ fyzikálneho zákona. Je to princíp neurčitosti.

V prípade elementárnych častíc – ako je napr. elektrón – nie je možné určiť súčasne ich miesto a ich impulz.

Možno sa dozvedieť meraním a či pozorovaním buď jedno alebo druhé. Nikdy nie však obe hodnoty súčasne. Fyzika tento fakt nazvala Heisenbergov princíp neurčitosti. Heisenberg bol prvý, kto ho vyslovil.

Fyzikom sa dodnes nepodarilo objaviť východisko z tohto paradoxu, ktorý odporuje logike kauzality nášho reálneho sveta. A zrejme ho ani nikdy neobjavia, lebo je neodmysliteľnou súčasťou sveta kvantov.

Pokiaľ Heisenberg neobjavil tento základný zákon neviditeľného sveta kvantov, tak viera vedcov na princíp kauzality, ktorý podľa nich musel vládnuť v každom bode kozmu, bola neotrasiteľná. Zákon kauzality bol základným krédom celého kozmického diania a teda aj absolútne všetkých procesov v ňom.

A tak je to vždy určitá kauzálne odbiehajúca história procesov a udalostí v kozme, ktorá nám umožní – ak ju vieme obsiahnuť – spätne rekoštruovať všetko to, čo sa už odhralo od jej začiatku až po čas prítomný, v ktorom pozorujeme jej výsledok a či dôsledok.

V tomto zmysle sú nám preto známe napríklad všetky polohy a dráhy planét a hviezd. Dokážeme si ich odvodiť na základe kauzálnych zákonov.

Odrazu sa ale na tomto javisku, ktoré dokážeme pomerne ľahko kontrolovať a kde si vieme kauzálne odvodiť všetky pohyby objektov, ktoré ho zapĺňaju, objaví elementárna častica, ktorej históriu nepoznáme.

Nie však preto že by žiadnu nemala, ale  preto (a to je pre naše zaužívané myslenie absolútne záhadné a mystické), lebo sa vyznačuje neurčitým množstvom pre ňu možných histórií. Má však za sebou len jednu z nich. Nedozvieme sa ale nikdy, ktorá to bola.

Ak skúmame kvantový svet, kde sa história tejto častice odohrala, tak zistíme len to, že niektoré z množstva priebehov jej histórie sú pravdepodobnejšie ako ostatmé. Napriek tomu sú v jej prípade reálne všetky možné.

Aký ale bol exaktný priebeh histórie tejto pozorovanej častice, počas ktorej sa dostala na dráhu, ktorú práve pozorujeme, alebo na bod v priestore, ktorý sme lokalizovali, to sa nijako nemožno dozvedieť.

Elementárne častice existujú v takej dimenzii kozmu, kde ich nie je možné spoľahlivo pozorovať, a to preto, že tam existujú len pravdepodobnosti a nie istoty a pravidelnosti, ako ich poznáme z našej reality. Procesy a udalosti mikrosveta sú ovládané a určované pravdepodobnosťami. Vieme to s istotou odkedy Werner Heisenberg objavil svoj princíp neurčitosti – v nemčine je na to výraz Unschärferelation. To znamená, že v mikrosvete nič nie je ostré, zaostrené, teda  jasne viditeľné. Je to tak, akoby tam všetko odbiehalo v hmle.

V hmle záhady je objekt z Egypta, ktorý nevznikol v našej slnečnej sústave. Na juhovýchode Egypta objavili vedci na pokraji púšte záhadný objekt, ktorý obsahuje zmes mikrominerálov, aké nemožno nájsť v žiadnych meteoritoch, ale ani nikde v našej slnečnej sústave.

Experti Univerzity  Johannesburg, ktorí robili jeho analýzu, zistili, že je podstatne starší ako naše Slnko.

Pomenovali ho Hypatia-objekt po staroegyptskej filozofke Hypatii, ktorá žila v Alexandrii. Objekt obsahuje aj diamanty. Vedci vychádzajú z toho, že bol formovaný v studenom kozmickom regióne. Vyznačuje sa minimom silikátov, čím sa odlišuje od všetkých iných mimozemských objektov, ktoré padli v priebehu času na našu planétu.

Vedci pokladajú aj prítomnosť veľkého množstva špecifických uhlíkovych chemických väzieb za neobyčajne pozoruhodný fakt. Tieto chemické väzby, tzv. polycyklické aromatické uhľovodíky, boli hlavnou súčasťou  interstelárnych hmlovín, ktoré existovali dávno predtým ako vznikla naša slnečná sústava.

To všetko a ešte ďalšie pozoruhodné  nálezy v Hypatia-objekte dokazujú, že je zložený z materiálov, ktoré existovali už predtým ako sa zrodilo naše Slnko a ďalšie miliardy hviezd.

V súvislosti s týmto objektom je tu ešte niečo nevysvetliteľné. Nikto nevie povedať ako sa dostal na našu Zem, prípadne či ho niekto k nám dopravil. To ostáva obrovskou záhadou. A nikto nevie povedať ani to, kedy sa tak stalo a prečo sa záhadný objekt ocitol práve v Egypte, kde je mnoho nevysvetlených záhad.

————————————————————-

Drzanie na kratko. Limitacia sa pohybuje okolo 2000 – celkom jedno co pride, hoci aj absol. Senzacia – co je viac nad tym, uviazne v „sieti“

Po bohatej zatve predoslych rokov, prislo obdobie, ked ju burina zadusa

Inde je vsak zatva prebohata – a ziadna  burina…….

Apropos, dakujem mojim priaznivom, ktori ma smeli-mohli-dokazali v poslednom blogu podporit……..

Z mojich aforizmov:

Wenn gefährliche Mäuse erscheinen – kommen gedungene Katzen

Obrovská záhada kozmu: Je za ním Nič? A či Niečo? Prezradím to

23.08.2019

Je kozmos nekonečný? Jeho nekonečnosť platila dlhé stáročia ako teologicko-vedecká dogma. Jej základom bolo tvrdenie, že tak ako je Boh vo všetkom nekonečný, tak musí byť aj jeho dielo – viac »

Samovražda Epsteina? 47 záhadných umrtí z okolia Clintonovcov. Bloger Pravdy najlepší je zas tu

21.08.2019

14.8. v skorých ranných hodinách objavili strážcovia vo väzení v Manhattane mŕtve telo multimiliardára pedofila Jeffreya Epsteina. Údajne sa obesil. Početné dokumenty a svedecké výpovede viac »

Macron múdrejší ako Merkel: Putina pozval! Zázračná zbraň Salviniho„zničí“každého!

20.08.2019

Macron dal Putinovi najavo, aký je pre neho dôležitý a že veľké medzinárodné problémy chce riešiť len s ním Niekoľko dní pred vrcholovým stretnutím G7 štátov, ktorého sa Rusko zo známych viac »

bugar

Most-Híd pôjde do volieb s Maďarskou kresťanskodemokratickou alianciou

23.08.2019 13:51

Zhodli sa na tom, že zabezpečenie efektívnej parlamentnej reprezentácie južných regiónov a Maďarov na Slovensku je dôležité.

Huawei, poľsko

Huawei je schopná fungovať aj s americkými sankciami

23.08.2019 13:30

Čínska telekomunikačná spoločnosť Huawei uviedla, že dôsledky amerických obmedzení na jej biznis sú predbežne miernejšie, než sa pôvodne očakávalo.

Peniaze, euro, graf, ekonomika

Maďari môžu mať o 11 rokov životnú úroveň takmer ako Rakúšania

23.08.2019 13:14

Sen z čias zmeny režimu v Maďarsku o priblížení ekonomiky k vyspelým krajinám sa nepodarilo zatiaľ naplniť, ale o 11 rokov to môže byť inak.

Vladimir Putin / Rusko /

Putin sľubuje symetrickú odpoveď na americký raketový test

23.08.2019 12:59

Putin uviedol, že nariadil analýzu "úrovne hrozby pre našu krajinu vytvorenú krokmi USA a prijatie komplexných opatrení s cieľom pripraviť symetrickú odpoveď".