Už skoro katastrofa? Návštev asteroidov k Zemi pribúda. Let k Marsu asteroidom

Dnes v noci má Zem nebezpečnú návštevu. Až v sobotu 3.2.,keď sa už blížil k Zemi, objavili astrofyzici z NASA kozmického návštevníka, ktorý podľa všetkého prenikol do našej slnečnej sústavy z kozmických diaľav a pohybuje sa smerom k našej planéte.

Je to asteroid a dostal označenie 2018 CB. O jeho existencii dosiaľ nikto nemal ani len potuchy.

A už dnes večer okolo 22.30 preletí naozaj veľmi blízko popri našej Zemi.

Jeho veľkosť bola odhadnutá na 40 metrov.

Minie nás vo vzdialenosti len 64 000 kilometrov, čo je približne len šestina vzdialenosti Zem – Mesiac. A to je už hrozivá blízkosť tejto nebezpečnej „bomby“ z kozmu.

A len tak mimochodom, aj uplynulý víkend „precestoval“ cez širšie okolie Zeme iný, oveľa nebezpečnejší asteroid, menom 2002 AJI 29 (ktorý bol objavený už v roku 2002 a ktorý  patrí do našej slnečnej sústavy).

Tento asteroid je obrovský a má priemer do jedného kilometra a je našim šťastím, že nebol na kurze kolízie so Zemou. Vyhol sa nám vo vzdialenosti približne štyroch miliónov kilometrov, čo je zhruba 11 násobná vzdialenosť Zem – Mesiac. Ak by nás bol zasiahol priamo, tak by to bola katastrofa apokalyptických rozmerov.

Tretím návštevníkom z kozmu v priebehu len niekoľkých dní bol v utorok asteroid 2018 CB o veľkosti asi 30 metrov a obišiel nás vo vzdialenosti 184 000 kilometrov, čo je necelá polovica vzdialenosti Zem – Mesiac.

„Zastrelujú“ sa už na nás asteroidy?

Je totiž len otázkou času, kedy príde presný zásah a otázkou je aj to, akú bude mať ničivú silu.

Asteroidy ale možno použiť aj na naše účely.

Študenti moskovskej fakulty pre kozmický výskum na Technickej Bauman-univerzite vypracovali neobyčajný projekt, s ktorým prekvapili všetkých odborníkov pre vesmírnu raketovú techniku.

Fakulta pre mladých študentov, nadšencov pre výskum kozmickej raketovej techniky, prijala v tomto roku na štúdium 162 študentov – z toho 45 zo zahraničia.

Svoj projekt predstavili študenti odborníkom i žurnalistom.

Ide o let na Mars s kozmonautami.

Senzačná idea spočíva v tom, že kozmonauti by takmer celý let absolvovali na vhodnom asteroide, ktorý by zároveň slúžil aj ako ochranný štít proti nebezpečnému kozmickému žiareniu.

Na asteroide by sa dopravili do bezprostrednej blízkosti Marsu a až tam by prestúpili do pristávacieho modulu a v ňom by napokon dosiahli povrch nášho kozmického suseda.

Na to, aby sa mohli dostať až do vnútra asteroidu, kde by počas letu boli umiestnení, vyvinul ruský Inštitút pre výskum kozmu už aj projekt vhodného špeciálneho vŕtacieho nástroja.

Celý projekt je už teoretický vypracovaný – chýba len maličkosť, najsť vhodný asteroid a dostať ho pod kontrolu Zeme.

Asteroidy sú prastaré kozmické objekty a vznikali v časoch, keď ešte neexistovala naša slnečná sústava, pričom niektoré z nich sa vytvárali aj súčasne s jej vznikaním.

Asteroidom som venoval jednu celú kapitolu v jednej z mojich publikácii v mojej Edícii kozmu

P. Merkel, na vašich rukách ľpie krv nevinných! Píše v liste kancelárke matka zavraždenej Susanny

18.09.2018

Nemecká kancelárka už určite musela dostať mnoho podobných listov, odkedy otvorila úplne svojvoľne dokorán nemecké hranice, aby do krajiny prúdilo množstvo migrantov, z veľkej časti neidentifikovaných viac »

Patria moslimovia do CDU? Čo sa stane, keď to poslankyňa CDU kritizuje

13.09.2018

V časoch kancelárstva Helmuta Kohla, politického „otca“ kancelárky Merkel bola CDU ešte kresťansko-demokratická strana, čo signalizuje aj jej názov. Odkedy ale vládne Merkel, tak sa strana viac »

Erdogan islamizuje Nemecko; Berlín ďakuje tým, že bude modernizovať jeho železnice a dá aj miliardy

12.09.2018

Samovládca z Bosporu porovnáva kancelárku s Hitlerom, Nemcov nazýva nacistami a dáva stavať v Nemecku jednu mešitu za druhou a Nemecko ide za to do Turecka veľmi ochotne – lepšie povedané viac »

USA, Rod Rosenstein, námestník, minister spravodlivosti

NYT: Rosenstein chcel vlani Trumpa vypudiť z úradu

21.09.2018 23:18

Trump označuje Rosensteina za jedného z hlavných strojcov "honu na čarodejnice" pre údajné ruské zasahovanie do volieb.

hurikán, florence, počasie, usa

V Severnej Karolíne sa po búrke Florence pretrhla hrádza, hrozí zamorenie toxickým odpadom

21.09.2018 22:45

Voda z hrádze zatopila skládku splodín zo spaľovania uhlia, ktoré obsahujú ortuť, olovo a arzén.

odev, textil, látky

Daniari: Slovensko nie je preclievacím hubom podhodnoteného textilu

21.09.2018 22:05

Slovensko v žiadnom prípade nie je preclievacím hubom pre podhodnotený textil, ako sa to snaží naznačiť opozícia, uviedla Finančná správa.

Sýria Rusko lietadlo trosky telá nájdenie

Rusko a Izrael po strete v Sýrii preveria linku na predchádzanie konfliktom

21.09.2018 21:49

Stane sa tak v reakcii na mylné zostrelenie ruského špionážneho lietadla sýrskou protivzdušnou obranou.