Už skoro katastrofa? Návštev asteroidov k Zemi pribúda. Let k Marsu asteroidom

Dnes v noci má Zem nebezpečnú návštevu. Až v sobotu 3.2.,keď sa už blížil k Zemi, objavili astrofyzici z NASA kozmického návštevníka, ktorý podľa všetkého prenikol do našej slnečnej sústavy z kozmických diaľav a pohybuje sa smerom k našej planéte.

Je to asteroid a dostal označenie 2018 CB. O jeho existencii dosiaľ nikto nemal ani len potuchy.

A už dnes večer okolo 22.30 preletí naozaj veľmi blízko popri našej Zemi.

Jeho veľkosť bola odhadnutá na 40 metrov.

Minie nás vo vzdialenosti len 64 000 kilometrov, čo je približne len šestina vzdialenosti Zem – Mesiac. A to je už hrozivá blízkosť tejto nebezpečnej „bomby“ z kozmu.

A len tak mimochodom, aj uplynulý víkend „precestoval“ cez širšie okolie Zeme iný, oveľa nebezpečnejší asteroid, menom 2002 AJI 29 (ktorý bol objavený už v roku 2002 a ktorý  patrí do našej slnečnej sústavy).

Tento asteroid je obrovský a má priemer do jedného kilometra a je našim šťastím, že nebol na kurze kolízie so Zemou. Vyhol sa nám vo vzdialenosti približne štyroch miliónov kilometrov, čo je zhruba 11 násobná vzdialenosť Zem – Mesiac. Ak by nás bol zasiahol priamo, tak by to bola katastrofa apokalyptických rozmerov.

Tretím návštevníkom z kozmu v priebehu len niekoľkých dní bol v utorok asteroid 2018 CB o veľkosti asi 30 metrov a obišiel nás vo vzdialenosti 184 000 kilometrov, čo je necelá polovica vzdialenosti Zem – Mesiac.

„Zastrelujú“ sa už na nás asteroidy?

Je totiž len otázkou času, kedy príde presný zásah a otázkou je aj to, akú bude mať ničivú silu.

Asteroidy ale možno použiť aj na naše účely.

Študenti moskovskej fakulty pre kozmický výskum na Technickej Bauman-univerzite vypracovali neobyčajný projekt, s ktorým prekvapili všetkých odborníkov pre vesmírnu raketovú techniku.

Fakulta pre mladých študentov, nadšencov pre výskum kozmickej raketovej techniky, prijala v tomto roku na štúdium 162 študentov – z toho 45 zo zahraničia.

Svoj projekt predstavili študenti odborníkom i žurnalistom.

Ide o let na Mars s kozmonautami.

Senzačná idea spočíva v tom, že kozmonauti by takmer celý let absolvovali na vhodnom asteroide, ktorý by zároveň slúžil aj ako ochranný štít proti nebezpečnému kozmickému žiareniu.

Na asteroide by sa dopravili do bezprostrednej blízkosti Marsu a až tam by prestúpili do pristávacieho modulu a v ňom by napokon dosiahli povrch nášho kozmického suseda.

Na to, aby sa mohli dostať až do vnútra asteroidu, kde by počas letu boli umiestnení, vyvinul ruský Inštitút pre výskum kozmu už aj projekt vhodného špeciálneho vŕtacieho nástroja.

Celý projekt je už teoretický vypracovaný – chýba len maličkosť, najsť vhodný asteroid a dostať ho pod kontrolu Zeme.

Asteroidy sú prastaré kozmické objekty a vznikali v časoch, keď ešte neexistovala naša slnečná sústava, pričom niektoré z nich sa vytvárali aj súčasne s jej vznikaním.

Asteroidom som venoval jednu celú kapitolu v jednej z mojich publikácii v mojej Edícii kozmu

Einstein najgénius fyzik, Hawking najgénius astrofyzik. PRAVDA odpovedaj Mi!

15.03.2018

Veľký Génius je mŕtvy. Skonal včera ako 76 ročný. Obdivoval som ho a veľa som sa od neho učil. Zomrel v mesiaci, v ktorom som sa ja narodil. Keďže astrofyzika bola od detstva aj mojím koníčkom viac »

Otv. list: Pravda porušuje pravidlá! Chráni Cvika, hoci pise v dennikn, že je hnojisko

14.03.2018

a píše o ďalších jej blogeroch – ale predovsetkym o mojej osobe nenávistne a dehonestujuco - ako o jej hnojároch. Ale preco ste mi najprv stiahli clánok z 28. 2.: Ako samozvaný inkvizítor P. viac »

Paríž „nechce Nemecko“, sprísni azyl. Talianske voľby otriasli EÚ. Výsmech Le Pen

06.03.2018

Popularita Macrona padá. Má strach pred stranou FN Marine Le Pen. Paríž chce preto novým zákonom zostriť utečeneckú politiku. Obáva sa toho, aby do parlamentu neprišli „extrémisti“, ako viac »

Pakistan, protest

Pri krvavých protivládnych protestoch v Nikarague zastrelili novinára

22.04.2018 21:58

Medzi obeťami niekoľkodňových protivládnych protestov v Nikarague sa ocitol aj miestny novinár Ángel Gahona, ktorého zastrelili počas živého prenosu.

Rastislavice, pavol klinka, pole, kombajn

Najprv pôdu prenajmú, potom ju chcú späť z noci na ráno

22.04.2018 20:00

Napätie medzi malými a veľkými farmármi na východnom Slovensku nepoľavuje.

Salzburg, Rakúsko

Ľudovci sú jasným víťazom volieb v Salzbursku, zelení utrpeli debakel

22.04.2018 19:54

ÖVP získala 37,8 percenta hlasov, čo je o 8,7 percenta viac ako v roku 2013. V 36-člennom krajinskom parlamente bude mať 15 kresiel.

Koliba, počasie, jeseň, turisti

Apríl je netypický ustáleným počasím a vysokým počtom letných dní

22.04.2018 19:51

Tohtoročný apríl je netypický ustáleným počasím a vysokým počtom dní, keď teplota vzduchu vystúpila nad 25 a viac stupňov Celzia.