Už skoro katastrofa? Návštev asteroidov k Zemi pribúda. Let k Marsu asteroidom

Dnes v noci má Zem nebezpečnú návštevu. Až v sobotu 3.2.,keď sa už blížil k Zemi, objavili astrofyzici z NASA kozmického návštevníka, ktorý podľa všetkého prenikol do našej slnečnej sústavy z kozmických diaľav a pohybuje sa smerom k našej planéte.

Je to asteroid a dostal označenie 2018 CB. O jeho existencii dosiaľ nikto nemal ani len potuchy.

A už dnes večer okolo 22.30 preletí naozaj veľmi blízko popri našej Zemi.

Jeho veľkosť bola odhadnutá na 40 metrov.

Minie nás vo vzdialenosti len 64 000 kilometrov, čo je približne len šestina vzdialenosti Zem – Mesiac. A to je už hrozivá blízkosť tejto nebezpečnej „bomby“ z kozmu.

A len tak mimochodom, aj uplynulý víkend „precestoval“ cez širšie okolie Zeme iný, oveľa nebezpečnejší asteroid, menom 2002 AJI 29 (ktorý bol objavený už v roku 2002 a ktorý  patrí do našej slnečnej sústavy).

Tento asteroid je obrovský a má priemer do jedného kilometra a je našim šťastím, že nebol na kurze kolízie so Zemou. Vyhol sa nám vo vzdialenosti približne štyroch miliónov kilometrov, čo je zhruba 11 násobná vzdialenosť Zem – Mesiac. Ak by nás bol zasiahol priamo, tak by to bola katastrofa apokalyptických rozmerov.

Tretím návštevníkom z kozmu v priebehu len niekoľkých dní bol v utorok asteroid 2018 CB o veľkosti asi 30 metrov a obišiel nás vo vzdialenosti 184 000 kilometrov, čo je necelá polovica vzdialenosti Zem – Mesiac.

„Zastrelujú“ sa už na nás asteroidy?

Je totiž len otázkou času, kedy príde presný zásah a otázkou je aj to, akú bude mať ničivú silu.

Asteroidy ale možno použiť aj na naše účely.

Študenti moskovskej fakulty pre kozmický výskum na Technickej Bauman-univerzite vypracovali neobyčajný projekt, s ktorým prekvapili všetkých odborníkov pre vesmírnu raketovú techniku.

Fakulta pre mladých študentov, nadšencov pre výskum kozmickej raketovej techniky, prijala v tomto roku na štúdium 162 študentov – z toho 45 zo zahraničia.

Svoj projekt predstavili študenti odborníkom i žurnalistom.

Ide o let na Mars s kozmonautami.

Senzačná idea spočíva v tom, že kozmonauti by takmer celý let absolvovali na vhodnom asteroide, ktorý by zároveň slúžil aj ako ochranný štít proti nebezpečnému kozmickému žiareniu.

Na asteroide by sa dopravili do bezprostrednej blízkosti Marsu a až tam by prestúpili do pristávacieho modulu a v ňom by napokon dosiahli povrch nášho kozmického suseda.

Na to, aby sa mohli dostať až do vnútra asteroidu, kde by počas letu boli umiestnení, vyvinul ruský Inštitút pre výskum kozmu už aj projekt vhodného špeciálneho vŕtacieho nástroja.

Celý projekt je už teoretický vypracovaný – chýba len maličkosť, najsť vhodný asteroid a dostať ho pod kontrolu Zeme.

Asteroidy sú prastaré kozmické objekty a vznikali v časoch, keď ešte neexistovala naša slnečná sústava, pričom niektoré z nich sa vytvárali aj súčasne s jej vznikaním.

Asteroidom som venoval jednu celú kapitolu v jednej z mojich publikácii v mojej Edícii kozmu

Vražda 50 moslim. v Christch. je straš. čin. O masakre 120 kresť. v Nigérii sa mlčí! Prečo?

20.03.2019

Zločin na Novom Zélande, ktorého sa dopustil Brenton Tarrant, odsúdili na celom svete politici i žurnalisti. Samozrejme, že plným právom a je potešiteľné, že tak urobil aj celý svet kresťanov. viac »

Nemecká učiteľka žiada od ľudstva, aby sa prestalo množiť nezmyselne a nadbytočne

14.03.2019

Publicistka a učiteľka Verena Brunschweiger z Regensburgu vyzýva ľudí, aby sa zriekli zbytočného „robenia“ deti. Sama je bezdetná, má 38 rokov a vyučuje v meste na Dunaji, v bavorskom Regensburgu, viac »

Ak by túto obžalobu moslimov povedal EÚ politik, média ho označia za nepriateľa islamu

10.03.2019

Vyšla však z úst prezidenta Egyptu Abd al-Fattah as-Sisisho, veriaceho moslima. Európske médiá túto z ich pohľadu nebezpečnú protimigrantskú a v podstate i protiislamskú reč as-Sísího zamlčali. viac »

Donald Trump

Trumpovi by neprekážalo zverejnenie Muellerovej vyšetrovacej správy

20.03.2019 21:24

Osobitný vyšetrovateľ Robert Mueller právu predloží americkému ministrovi spravodlivosti Williamovi Barrovi.

Ukrajinský prezident Petro Porošenko

Petro Porošenko uzákonil sankcie na firmy a osoby zapojené do ruskej agresie

20.03.2019 20:40

Ukrajinský prezident uzákonil dekrétom rozhodnutie Rady národnej bezpečnosti a obrany Ukrajiny o uvalení sankcií voči právnickým osobám a jednotlivcom zapojených do ruskej agresie na Kryme a v Donbase.

sud, Rusko, Kočner,

Šufliarsky a Haščák o esemeskách s Kočnerom

20.03.2019 19:28

Tému textových správ otvoril v posledných dňoch advokát Roman Kvasnica, ktorý zastupuje matku Martiny Kušnírovej.

Francúzsky prezident Emmanuel Macron

Francúzska armáda posilní políciu počas víkendových protestov žltých viest

20.03.2019 18:41

Opatrenie oznámil hovorca francúzskej vlády Benjamin Griveaux, ktorý zároveň uviedol, že vojaci budú chrániť "pevné body" vrátane vládnych budov.