Už skoro katastrofa? Návštev asteroidov k Zemi pribúda. Let k Marsu asteroidom

Dnes v noci má Zem nebezpečnú návštevu. Až v sobotu 3.2.,keď sa už blížil k Zemi, objavili astrofyzici z NASA kozmického návštevníka, ktorý podľa všetkého prenikol do našej slnečnej sústavy z kozmických diaľav a pohybuje sa smerom k našej planéte.

Je to asteroid a dostal označenie 2018 CB. O jeho existencii dosiaľ nikto nemal ani len potuchy.

A už dnes večer okolo 22.30 preletí naozaj veľmi blízko popri našej Zemi.

Jeho veľkosť bola odhadnutá na 40 metrov.

Minie nás vo vzdialenosti len 64 000 kilometrov, čo je približne len šestina vzdialenosti Zem – Mesiac. A to je už hrozivá blízkosť tejto nebezpečnej „bomby“ z kozmu.

A len tak mimochodom, aj uplynulý víkend „precestoval“ cez širšie okolie Zeme iný, oveľa nebezpečnejší asteroid, menom 2002 AJI 29 (ktorý bol objavený už v roku 2002 a ktorý  patrí do našej slnečnej sústavy).

Tento asteroid je obrovský a má priemer do jedného kilometra a je našim šťastím, že nebol na kurze kolízie so Zemou. Vyhol sa nám vo vzdialenosti približne štyroch miliónov kilometrov, čo je zhruba 11 násobná vzdialenosť Zem – Mesiac. Ak by nás bol zasiahol priamo, tak by to bola katastrofa apokalyptických rozmerov.

Tretím návštevníkom z kozmu v priebehu len niekoľkých dní bol v utorok asteroid 2018 CB o veľkosti asi 30 metrov a obišiel nás vo vzdialenosti 184 000 kilometrov, čo je necelá polovica vzdialenosti Zem – Mesiac.

„Zastrelujú“ sa už na nás asteroidy?

Je totiž len otázkou času, kedy príde presný zásah a otázkou je aj to, akú bude mať ničivú silu.

Asteroidy ale možno použiť aj na naše účely.

Študenti moskovskej fakulty pre kozmický výskum na Technickej Bauman-univerzite vypracovali neobyčajný projekt, s ktorým prekvapili všetkých odborníkov pre vesmírnu raketovú techniku.

Fakulta pre mladých študentov, nadšencov pre výskum kozmickej raketovej techniky, prijala v tomto roku na štúdium 162 študentov – z toho 45 zo zahraničia.

Svoj projekt predstavili študenti odborníkom i žurnalistom.

Ide o let na Mars s kozmonautami.

Senzačná idea spočíva v tom, že kozmonauti by takmer celý let absolvovali na vhodnom asteroide, ktorý by zároveň slúžil aj ako ochranný štít proti nebezpečnému kozmickému žiareniu.

Na asteroide by sa dopravili do bezprostrednej blízkosti Marsu a až tam by prestúpili do pristávacieho modulu a v ňom by napokon dosiahli povrch nášho kozmického suseda.

Na to, aby sa mohli dostať až do vnútra asteroidu, kde by počas letu boli umiestnení, vyvinul ruský Inštitút pre výskum kozmu už aj projekt vhodného špeciálneho vŕtacieho nástroja.

Celý projekt je už teoretický vypracovaný – chýba len maličkosť, najsť vhodný asteroid a dostať ho pod kontrolu Zeme.

Asteroidy sú prastaré kozmické objekty a vznikali v časoch, keď ešte neexistovala naša slnečná sústava, pričom niektoré z nich sa vytvárali aj súčasne s jej vznikaním.

Asteroidom som venoval jednu celú kapitolu v jednej z mojich publikácii v mojej Edícii kozmu

Putinov nemecký sedliak. Ak Nemec objaví Rusko naozaj, tak je to láska na celý život

10.07.2018

Bolo už veľa Nemcov v priebehu dejín, ktorí keď objavili rýdzosť ruskej duše a krásu a rozmanitosť širokánskej nedoziernej ruskej zeme, tak sa do oboch nesmrteľne zamilovali. Jedným z nich viac »

Ďalšia veľká hrozba: Milión Afričanov je na ceste do EÚ

08.07.2018

Marocké informačné zdroje varujú Európu pred obrovskou migračnou vlnou (nie sú to utečenci!), ktorá môže už čoskoro „zaplaviť“ Európu. Ako prvé sa o tom dozvedelo španielske periodikum viac »

Exminister R. Scholz: Nikdy neuškodil žiadny premiér svojmu národu a vlasti tak ako A. Merkel

06.07.2018

Koniec kresťanskej kultúry Európy sa neodvratne blíži. Prof. Dr. Rupert Scholz CDU bol ministrom obrany vo vláde Helmuta Kohla. Je právnikom a odborníkom na ústavné právo. Je nielen najtvrdším viac »

Diciotti, migranti, Taliansko

Španielsko a Portugalsko prijmú 100 migrantov z rybárskej lode

15.07.2018 21:51

Španielsko a Portugalsko prijmú 100 zo 450 migrantov, ktorých minulý týždeň zachránila loď a ktorí čakajú pri Sicílii na povolenie vstúpiť do Európy.

Trump, Putin

Čo povie Trump Putinovi o Kryme?

15.07.2018 20:00

Možno sa skamarátia, možno sa pohádajú a možno sa budú na seba raz usmievať a chvíľami zazerať. Obaja však ubezpečujú, že im ide o zlepšenie vzťahov.

Vladimir Putin, Viktor Orbán

Putin a Orbán hovorili v Moskve o futbale, energetike a hospodárskych vzťahoch

15.07.2018 19:27

Majstrovstvá sveta vo futbale, investície do energetiky a hospodárske vzťahy boli témami stretnutia ruského prezidenta Putina a maďarského premiéra Orbána.

Mária Patakyová, Pride

Ombudsmanka Patakyová: Práva LGBTI neohrozujú manželstvo

15.07.2018 19:00

Verejná ochrankyňa práv Mária Patakyová tvrdí, že od minulého roka sa nič nezmenilo a štát stále nerešpektuje právo na uznanie a ochranu práv párov rovnakého pohlavia.