Už skoro katastrofa? Návštev asteroidov k Zemi pribúda. Let k Marsu asteroidom

Dnes v noci má Zem nebezpečnú návštevu. Až v sobotu 3.2.,keď sa už blížil k Zemi, objavili astrofyzici z NASA kozmického návštevníka, ktorý podľa všetkého prenikol do našej slnečnej sústavy z kozmických diaľav a pohybuje sa smerom k našej planéte.

Je to asteroid a dostal označenie 2018 CB. O jeho existencii dosiaľ nikto nemal ani len potuchy.

A už dnes večer okolo 22.30 preletí naozaj veľmi blízko popri našej Zemi.

Jeho veľkosť bola odhadnutá na 40 metrov.

Minie nás vo vzdialenosti len 64 000 kilometrov, čo je približne len šestina vzdialenosti Zem – Mesiac. A to je už hrozivá blízkosť tejto nebezpečnej „bomby“ z kozmu.

A len tak mimochodom, aj uplynulý víkend „precestoval“ cez širšie okolie Zeme iný, oveľa nebezpečnejší asteroid, menom 2002 AJI 29 (ktorý bol objavený už v roku 2002 a ktorý  patrí do našej slnečnej sústavy).

Tento asteroid je obrovský a má priemer do jedného kilometra a je našim šťastím, že nebol na kurze kolízie so Zemou. Vyhol sa nám vo vzdialenosti približne štyroch miliónov kilometrov, čo je zhruba 11 násobná vzdialenosť Zem – Mesiac. Ak by nás bol zasiahol priamo, tak by to bola katastrofa apokalyptických rozmerov.

Tretím návštevníkom z kozmu v priebehu len niekoľkých dní bol v utorok asteroid 2018 CB o veľkosti asi 30 metrov a obišiel nás vo vzdialenosti 184 000 kilometrov, čo je necelá polovica vzdialenosti Zem – Mesiac.

„Zastrelujú“ sa už na nás asteroidy?

Je totiž len otázkou času, kedy príde presný zásah a otázkou je aj to, akú bude mať ničivú silu.

Asteroidy ale možno použiť aj na naše účely.

Študenti moskovskej fakulty pre kozmický výskum na Technickej Bauman-univerzite vypracovali neobyčajný projekt, s ktorým prekvapili všetkých odborníkov pre vesmírnu raketovú techniku.

Fakulta pre mladých študentov, nadšencov pre výskum kozmickej raketovej techniky, prijala v tomto roku na štúdium 162 študentov – z toho 45 zo zahraničia.

Svoj projekt predstavili študenti odborníkom i žurnalistom.

Ide o let na Mars s kozmonautami.

Senzačná idea spočíva v tom, že kozmonauti by takmer celý let absolvovali na vhodnom asteroide, ktorý by zároveň slúžil aj ako ochranný štít proti nebezpečnému kozmickému žiareniu.

Na asteroide by sa dopravili do bezprostrednej blízkosti Marsu a až tam by prestúpili do pristávacieho modulu a v ňom by napokon dosiahli povrch nášho kozmického suseda.

Na to, aby sa mohli dostať až do vnútra asteroidu, kde by počas letu boli umiestnení, vyvinul ruský Inštitút pre výskum kozmu už aj projekt vhodného špeciálneho vŕtacieho nástroja.

Celý projekt je už teoretický vypracovaný – chýba len maličkosť, najsť vhodný asteroid a dostať ho pod kontrolu Zeme.

Asteroidy sú prastaré kozmické objekty a vznikali v časoch, keď ešte neexistovala naša slnečná sústava, pričom niektoré z nich sa vytvárali aj súčasne s jej vznikaním.

Asteroidom som venoval jednu celú kapitolu v jednej z mojich publikácii v mojej Edícii kozmu

Ak chýba hanba, tak spoloč. nemá morálku! V SR chýba skoro všade, i v médiách!

16.11.2018

Ak sa ľudia prestávajú hanbiť, tak stratili už dávno morálku a kde sa ľudia nevedia hanbiť, tam sa hanba celkom vytratila aj zo spoločnosti, v ktorej žijú. Kde chýba pocit hanby, tam nastupuje viac »

Taliansky minister vnútra Salvini ide kvôli Rusku a Putinovi do konfrontácie s EÚ

14.11.2018

Toto je už môj 3. blog dnes!!! Má to svoj dôvod. Ale len málo z vás to postrehlo – zatiaľ. Niektorí ľudia sa ma strašne obávajú – zrejme vedia prečo. Na druhej strane ale drvivá väčšina viac »

Tajuplná fyzika prázdna. Existuje v kozme absolútne vákuum?

14.11.2018

Jednou z najstarších otázok filozofov a prírodovedcov je otázka či existuje absolútne nič. Existuje niekde priestor, v ktorom je absolútne nič? Je niekde absolútne vákuum? Už antiku tento viac »

Slovinsko voľby parlamentné predčasné Janez Janša

Slovinci podobne ako Slováci v komunálnych voľbách krúžkovali 'nezávislých'

19.11.2018 08:30

Podľa predbežných výsledkov nezávislí kandidáti obsadia funkcie primátorov a starostov v 89 mestách a obciach.

Herbert Diess

Šéf Volkswagenu žiada politikov o podporu automobilového odvetvia

19.11.2018 08:29

Šéf VW Herbert Diess žiada od predstaviteľov nemeckej vrcholovej politiky, aby prejavili pozitívny postoj k automobilovému priemyslu.

UKRAINE-WEATHER/

Porošenko odmieta krútiť plynovým ventilom

19.11.2018 08:00

Ukrajinci mrznú nielen v bytoch a sotva ich zohreje ostrá predvolebná kampaň pred voľbou prezidenta. Hlasovanie je naplánované na koniec marca.

ponorka

Argentína nemá financie na vyzdvihnutie rok stratenej ponorky

19.11.2018 07:53

1300-tonový kolos so 44 obeťami na palube sa nachádza v hĺbke 900 metrov.