Už skoro katastrofa? Návštev asteroidov k Zemi pribúda. Let k Marsu asteroidom

Dnes v noci má Zem nebezpečnú návštevu. Až v sobotu 3.2.,keď sa už blížil k Zemi, objavili astrofyzici z NASA kozmického návštevníka, ktorý podľa všetkého prenikol do našej slnečnej sústavy z kozmických diaľav a pohybuje sa smerom k našej planéte.

Je to asteroid a dostal označenie 2018 CB. O jeho existencii dosiaľ nikto nemal ani len potuchy.

A už dnes večer okolo 22.30 preletí naozaj veľmi blízko popri našej Zemi.

Jeho veľkosť bola odhadnutá na 40 metrov.

Minie nás vo vzdialenosti len 64 000 kilometrov, čo je približne len šestina vzdialenosti Zem – Mesiac. A to je už hrozivá blízkosť tejto nebezpečnej „bomby“ z kozmu.

A len tak mimochodom, aj uplynulý víkend „precestoval“ cez širšie okolie Zeme iný, oveľa nebezpečnejší asteroid, menom 2002 AJI 29 (ktorý bol objavený už v roku 2002 a ktorý  patrí do našej slnečnej sústavy).

Tento asteroid je obrovský a má priemer do jedného kilometra a je našim šťastím, že nebol na kurze kolízie so Zemou. Vyhol sa nám vo vzdialenosti približne štyroch miliónov kilometrov, čo je zhruba 11 násobná vzdialenosť Zem – Mesiac. Ak by nás bol zasiahol priamo, tak by to bola katastrofa apokalyptických rozmerov.

Tretím návštevníkom z kozmu v priebehu len niekoľkých dní bol v utorok asteroid 2018 CB o veľkosti asi 30 metrov a obišiel nás vo vzdialenosti 184 000 kilometrov, čo je necelá polovica vzdialenosti Zem – Mesiac.

„Zastrelujú“ sa už na nás asteroidy?

Je totiž len otázkou času, kedy príde presný zásah a otázkou je aj to, akú bude mať ničivú silu.

Asteroidy ale možno použiť aj na naše účely.

Študenti moskovskej fakulty pre kozmický výskum na Technickej Bauman-univerzite vypracovali neobyčajný projekt, s ktorým prekvapili všetkých odborníkov pre vesmírnu raketovú techniku.

Fakulta pre mladých študentov, nadšencov pre výskum kozmickej raketovej techniky, prijala v tomto roku na štúdium 162 študentov – z toho 45 zo zahraničia.

Svoj projekt predstavili študenti odborníkom i žurnalistom.

Ide o let na Mars s kozmonautami.

Senzačná idea spočíva v tom, že kozmonauti by takmer celý let absolvovali na vhodnom asteroide, ktorý by zároveň slúžil aj ako ochranný štít proti nebezpečnému kozmickému žiareniu.

Na asteroide by sa dopravili do bezprostrednej blízkosti Marsu a až tam by prestúpili do pristávacieho modulu a v ňom by napokon dosiahli povrch nášho kozmického suseda.

Na to, aby sa mohli dostať až do vnútra asteroidu, kde by počas letu boli umiestnení, vyvinul ruský Inštitút pre výskum kozmu už aj projekt vhodného špeciálneho vŕtacieho nástroja.

Celý projekt je už teoretický vypracovaný – chýba len maličkosť, najsť vhodný asteroid a dostať ho pod kontrolu Zeme.

Asteroidy sú prastaré kozmické objekty a vznikali v časoch, keď ešte neexistovala naša slnečná sústava, pričom niektoré z nich sa vytvárali aj súčasne s jej vznikaním.

Asteroidom som venoval jednu celú kapitolu v jednej z mojich publikácii v mojej Edícii kozmu

Slávny britský premiér Winston Churchill bol len zlodej. Kradol a zbíjal v cudzine

21.02.2018

Angličania svojho Winstona oslavujú ako jednu z najskvelejších osobností nielen Veľkej Británie, ale celého sveta. Pochádzal z významnej a superbohatej rodiny. Je na svete ale mnoho národov, viac »

Kde vládnu peniaze, demokracia končí. Demokraciu pochovali. Kráľ Sobieski

20.02.2018

V USA už demokraciu dali do hrobu. Politický systém v tejto krajine pozostáva z dvoch štruktúr. Z demokratickej (údajne) a z liberálnej (tiež len údajne) . Obe spoločne tvrdia, že zaručujú viac »

V akom veku sa partneri (manželia) najčastejšie dopúšťajú sexuálnej „nevery“?

18.02.2018

Veľká väčšina je ľudí presvedčená, že sexuálnej „nevery“ sa vo vzťahu alebo manželstve najčastejšie dopúšťajú mladšie ročníky a síce vekovej kategórie medzi 18 až 25 rokmi. viac »

Angela Merkelová

Merkelová si do novej koaličnej vlády vybrala 'omladenú zostavu'

25.02.2018 18:33

Predpokladá sa, že väčšinu členov CDU v novom vládnom kabinete by mohli naďalej tvoriť dôverníci straníckej predsedníčky a pokračujúcej kancelárky.

Jeremy Corbyn

Britskí labouristi menia postoj k brexitu, Corbyn má oznámiť prekvapivé zmeny

25.02.2018 18:21

Šéfovi labouristov Corbynovi adresovalo otvorený list 80 vplyvných predstaviteľov strany. Žiadajú ho, aby prehodnotil svoj postoj k zotrvaniu krajiny v rámci spoločného európskeho trhu.

Peniaze, euro, ekonomika

Žiga: Slovensko nedáva vysoké stimuly investorom

25.02.2018 18:07

Slovenská republika je jednou z krajín, ktorá poskytuje najmenej investičných stimulov k výške HDP, uviedol minister hospodárstva Peter Žiga.

Benzín, nafta

Nad naftovými motormi sa sťahujú mračná

25.02.2018 17:00

Naftové motory majú najlepšie obdobie svojho života definitívne za sebou. V Nemecku bude o ich používaní v mestách rozhodovať súd už na budúci týždeň.