Big Bang, ako vznik kozmu, sa nikdy nekonal, je to „podvod“ vedy!

Keď veda klame a vymýšľa. Kozmos musel vzniknúť celkom iným spôsobom. Podľa kozmológov, ktorí postulovali pred rokmi Veľký tresk (Big Bang) ako príčinu vzniku kozmu, explodoval pred 13,8 miliard rokmi nekonečne hustý miniatúrny „bod“ a či „praatóm“. To, čo z neho vyšlo, expandovalo nepredstaviteľne rýchlo, a tak sa zrodil priestor, čas a z energetického žiarenia vznikla neskôr hmota.

Najnovšie výskumy a merania však presvedčivo ukázali, že všetko sa odohralo inakšie.

Big Bang-teóriu možno v podstate priradiť ku skupine mysticko-religióznych stvoriteľských mýtov o vzniku kozmu, aj keď pracuje s nástrojmi vedy.Vo februári sa v kozmológii udialo niečo, čo ju otriaslo úplne v jej základoch.

Známy kozmológ Paul Steinhardt a jeho tím publikovali v Scientific American revolučný príspevok, v ktorom vyčítali vedcom-prívržencom hypotézy Veľkého tresku, že sa v jej prípade úplne odklonili od exaktnej vedeckosti, len aby ju mohli postulovať.

V ďalšom rozvediem len veľmi stručne o čo ide konkrétne. Celý koncept teórie Big Bang otriasli posledné neobyčajne obsiahle a exaktné merania satelitu Planck, takže Veľký tresk možno obhájiť len s novými a pochybnými predpokladmi.

Je to podobný „podvod“ a či šikovný trik, ako ho urobil Einstein, keď „znásilnil“ vlastné správne rovnice (ktoré ukazovali, že kozmos expanduje alebo kontrahuje), len aby vyhovovali vtedajšiemu kozmologickému presvedčeniu, že kozmos je statický, nemenný a večný.

Einstein preto zaviedol do svojich rovníc úplne svojvoľne tzv. kozmologickú konštantu a potom z nich vyšlo skutočne to, čo chcel mať: Že kozmos je statický.

Ale geniálny fyzik sa mohol tešiť zo svojho rafinovaného ťahu len 12 rokov.

Potom mu radosť pokazil iný génius, astronóm Edwin Hubble, ktorý zistil, že svetlo vzdialeých galaxií je viac červené ako by malo byť a čím viac boli od Zeme vzdialenejšie, tým väčšia bola diskrepancia v ich červenej farbe. To znamenalo, že kozmos expanduje a galaxie sa od seba vzďalujú. Tak prišiel koniec rozprávky o statickom kozme.

Einstein sa veľmi hneval na seba a hovorieval, že to bola najväčšia somarina jeho života, akej sa dopustil. Keby bol svojím rovniciam dôveroval, tak mohol vopred predpovedať to, čo Hubble objavil a bol by sa stal ešte slávnejším.

Teraz poviem, čo to má spoločné s teóriou Big Bang.

V jej novej úprave (jej obhajcovia robia ten istý „podvod“, ako voľakedy Einstein) sa odrazu opäť objavuje kozmologická konštanta a tá rieši niektoré jej problémy.

Ďalšie fakty hovoriace proti Big Bangu tu vynechám, ich výklad je veľmi obsiahly. Ešte sa ale zmienim o tom, že o tzv. inflačnej fáze Big Bangu (len ak naozaj existovala môže fungovať Big Bang) tvrdí Steinhardt, že je nezmyslom a že nikdy nebola realitou. Pod kosmologickou infláciou rozumejú prívrženci Big Bangu fázu nepredstviteľne rýchlej expanzie kozmu, bezprostredne po explózii jeho „zárodku“. Zároveň táto fáza mala (musela) trvať nepredstaviteľne krátko. To je ale len ďalší pochybny umelý konštrukt.

A napokon uvediem ešte jeden z početných bodov kritiky Big Bangu, ako ich uvádza Steinhardt. Rozdiely teplôt v pôvodnej kozmickej „prapolievke“, tak ako ich zistil satelit Planck, sú extrémne malé.  V rôznych regiónoch vtedajšieho kozmu to bolo len 0,01 percenta. A teória inflácie stroskotáva o.i. práve aj  na tom, že toto číslo nevie vysvetliť.

Moje tajomstvo: Publicistika mi dala bohatstvo, som milionár. Hanba Nemecka: Erdoganov víkend

03.10.2018

Stať sa naozaj dobrým publicistom a autorom a pritom aj veľmi zbohatnúť je náročné - veľmi. Nie je to totiž vôbec jednoduché remeslo. Treba k tomu nadanie, vytrvalosť, veľkú zvedavosť a viac »

Vaše mesto má 4500 občanov. Ráno vstanete a má o 2000 viac, migrantov! Vaša reakcia bude aká?

30.09.2018

Nikto sa vás nepýtal vopred, či s tým súhlasíte a nikto vám nepovedal, že medzi prišelcami budú s veľkou pravdepodobnosťou kriminálníci, ktorí môžu byť hrozbou pre mužov, ženy i deti. viac »

Politická smrť Merkel sa blíži. Dostala tvrdý úder od vlastnej frakcie. Jej obľúbenec Kauder padol!

27.09.2018

Voľakedy všetkými obdivovaná takmer absolútna moc nemeckej kancelárky čoraz viac upadá a sa vytráca. Trinásť rokov bol Volker Kauder jej najužším spolupracovníkom a najlepším dôverníkom. viac »

zahranicny vybor, Lajcak,

Črtá sa nový post pre Lajčáka

17.10.2018 18:27

Mandát generálneho tajomníka Rady EÚ sa končí budúci rok a nahradiť by ho mohol minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák.

Staffano de Mistura

Splnomocnenec OSN pre Sýriu de Mistura končí vo funkcii

17.10.2018 18:20

Vo svojom dnešnom oznámení v Bezpečnostnej rade OSN povedal, že dôvody jeho rozhodnutia sú čisto osobné.

Marian Kočner

Kočnera obvinili v kauze Five Star Residence

17.10.2018 17:54, aktualizované: 18:32

Má tak ísť o ďalšie obvinenie podnikateľa, ktorého začal vyšetrovateľ stíhať pre zločin krátenia dane a poistného.

zvaz obchodu sr, katriak, konstiak

Obchod: Najprv zatvoríme malé predajne

17.10.2018 17:17

Predajne v menších obciach by mohli podľa obchodníkov skončiť. SNS totiž chce, aby reťazce platili 2,5 percenta zo svojho čistého obratu do štátnej kasy.