Senzačný objav: Gigantické vákuum ženie našu galaxiu naprieč kozmom

Najnovšie astrofyzikálne výskumy priniesli nečakané prekvapenie. Neznáme „čosi“ tlačí obrovskou energiou našu galaxiu jedným smerom cez univerzum. Ide o nepredstaviteľne veľkú bublinu, v ktorej nie nič, takže ju možno označiť za vákuum. A presnejšie povedané toto vákum vytvára tlak nielen na Mliečna dráhu, ale spolu s ňou na celú kopu susedných galaxií. Táto dosiaľ neznáma neobjavená bublina je súčasťou gravitačného dipólu.

Krátko vysvetlím princíp dipólu na molekule. Molekulu označujeme ako molekulový dipól, ak je navonok elektricky neutrálna, pričom ale sú elektróny v jej vnútri uložené asymetricky. Preto sa v nej vytvorí elektrický dipól, lebo pozitívne a negatívne náboje, ktoré sú v takej molekule, nie sú na jednom mieste a tak má molekula polaritu – pozitívny a negatívny pól.

Naša galaxia teda „cestuje ako turista“ cez univerzum, ktoré sa rozťahuje a rozpína, podobne ako balón, ktorý čoraz viac nafukujeme.

Astrofyzici vedeli už dávnejšie, že sa Mliečna dráha už 30 rokov pohybuje rastúcou rýchlosťou naprieč vesmírom. Nemali však ani potuchy, čo tento pohyb spôsobuje, akého charakteru je sila, ktorá je jeho príčinou.

Teraz sa izraelsko-nemeckému astrofyzikovi Yehudovi Hoffmanovi a jeho spolupracovníkom podaril skvelý objav. Zistili, že v opačnom smere ako je nasmerovaný vektor pohybu našej galaxie sa nachádza obrovské bublinové vákuum tvaru gule, ktoré nás tlačí od seba preč.

Hoffman a jeho ľudia analyzovali smer pohybu a rýchlosti pohybu viacerých zoskupení galaxií v „blízkosti“ Mliečnej dráhy a prišli na to, že dve gigantické štruktúry, od seba extrémne vzdialené, tvoria spoločne gravitačný dipól, ktorého súčasťou je zmienená megabublina. Tento dipól je zodpovedný za zrýchlujúci sa pohyb galaxií v našom okolí.

Mliečna dráha, spolu s týmito galaxiami je súčasťou tzv. supercluster-u, menom Laniakea, pričom naša galaxia sa nachádza na jeho okraji. Celá Laniakea sa pohybuje rýchlosťou dva milióny kilometrov za hodinu vesmírom.

V princípe to vyzerá tak, že naša galaxia a teda celá Laniakea  sa pohybuje k tzv. Shapley-ho atraktoru, ktorý je od nás vzdialený 750 milión svetelných rokov (kozmické atraktory sú konglomeráty nespočetných galaxií a vyznačujú sa gigantickou hmotnosťou a veľkou prížažlivou silou a aj vysokým jasom). Univerzum je plné podobných atraktorov, ktoré sú ako obrovské žiarivé „fakle“ a všetky priťahujú hmotu.

Ak by sme pozorovali kozmos zvonku, tak by sme zbadali jednoduchý fyzikálny princíp: Všetka hmota má snahu sa dostať k svetlu.

Tento princíp môžeme vztiahnuť aj na nás ľudí (sme tiež len hmota).

Aj my milujeme svetlo – priťahuje nás priam magicky. Tma nás odpudzuje a ženie nás k svetlu. Každý sa chce dostať tam, kde je svetlo, kde je pekne a kde sú už mnohí.

A poeticky povedané: SVETLO je LÁSKA a TMA je NELÀSKA, neraz i nenávisť.

Pre úplnosť dodám, že tak, ako je v kozme mnoho atraktorov, tak je v ňom aj množstvo „antiatraktorov“, ktoré sú príčinou odpudivých síl a tlačia hmotu od seba.

————————————————————————-

Priatelia moji,……evasta, JustME,Devana,Grey, Imrisko, MeinGeist,atd,…a vsetci ostatni, ktori ste pozitivne vnimali moj clanok o korane a islamizme, ste skveli – sedime spolu v jednom slovenskom clne a ten sa nesmie nikdy potopit!!!

Majte krásny vikend a drzme dnes palce Saganovi.

———————————-

A vsetci ti, ktorí necitate Velku Moravu a ste Slovaci a Slovania, pustite sa do nej – ROZHODNE

Trumpova proruská politika dostala šach – príde aj mat?

22.09.2017

Stoja za tým dobre známe kruhy v USA. Alebo má trojica Putin, Schröder, Trump ešte nejaké ukryté tromfy v rukáve? Azda aj jednu účinnú „kráľovnú“ v tejto napínavej „šachovej“ partii? viac »

Bez islamu a moslimov by sme sa v Európe veľmi nudili.

20.09.2017

Špičková nemecká politička toto naozaj povedala. Keby to povedala sama za svoju osobu, tak nenamietam nič. Je totiž takmer isté, že jej život obohacujú len moslimovia a preto ich nutne potrebuje, viac »

Kto chce pochopiť démona kapitalizmu, musí spoznať Marxa. Ježiš a Marx majú spoločné veľa

19.09.2017

Trier obdivujem pre jeho rímske dejiny a uctievam, lebo sa tam pred 200 rokmi narodil Karol Marx. Tento rok, 14. septembra, bolo 150 rokov, keď v Hamburgu uzrelo svetlo sveta jeho najslávnejšie dielo viac »

kim, korea, kldr, hwasong

Z KĽDR hlásia zemetrasenie, podľa Číny išlo o výbuch

23.09.2017 14:03

V Severnej Kórei zaznamenali zemetrasenie o sile 3,4 stupňa s vypuknutím na zemskom povrchu, ktoré nie je ďaleko od miesta, kde KĽDR vykonáva jadrové testy.

Merkel

Merkelová má asi vyhraté, zasypávajú ju však kritikou

23.09.2017 12:00

Niektorí jej neodpúšťajú ústretový postoj k migrantov, iní zase prízvukujú, že v oblasti ekonomiky mala urobiť viac.

sns, slovenska narodna strana, danko

Slovenskú národnú stranu opozičné návrhy nezaujímajú. Opozícia: Je to groteskné až smiešne

23.09.2017 11:50

Tak znela oficiálna reakcia hovorkyne SNS Zuzany Škopcovej na otázku agentúry SITA, ktorá žiadala stanovisko k návrhu novely zákona z dielne Sme rodina.

Bundestag, Spolkový snem

Nemecko môže mať po týchto voľbách dosiaľ najväčší parlament

23.09.2017 10:00

V Nemecku nie je počet poslancov stály. Môže za to volebný systém, v ktorom má každý volič dva hlasy.