Senzačný objav: Gigantické vákuum ženie našu galaxiu naprieč kozmom

Najnovšie astrofyzikálne výskumy priniesli nečakané prekvapenie. Neznáme „čosi“ tlačí obrovskou energiou našu galaxiu jedným smerom cez univerzum. Ide o nepredstaviteľne veľkú bublinu, v ktorej nie nič, takže ju možno označiť za vákuum. A presnejšie povedané toto vákum vytvára tlak nielen na Mliečna dráhu, ale spolu s ňou na celú kopu susedných galaxií. Táto dosiaľ neznáma neobjavená bublina je súčasťou gravitačného dipólu.

Krátko vysvetlím princíp dipólu na molekule. Molekulu označujeme ako molekulový dipól, ak je navonok elektricky neutrálna, pričom ale sú elektróny v jej vnútri uložené asymetricky. Preto sa v nej vytvorí elektrický dipól, lebo pozitívne a negatívne náboje, ktoré sú v takej molekule, nie sú na jednom mieste a tak má molekula polaritu – pozitívny a negatívny pól.

Naša galaxia teda „cestuje ako turista“ cez univerzum, ktoré sa rozťahuje a rozpína, podobne ako balón, ktorý čoraz viac nafukujeme.

Astrofyzici vedeli už dávnejšie, že sa Mliečna dráha už 30 rokov pohybuje rastúcou rýchlosťou naprieč vesmírom. Nemali však ani potuchy, čo tento pohyb spôsobuje, akého charakteru je sila, ktorá je jeho príčinou.

Teraz sa izraelsko-nemeckému astrofyzikovi Yehudovi Hoffmanovi a jeho spolupracovníkom podaril skvelý objav. Zistili, že v opačnom smere ako je nasmerovaný vektor pohybu našej galaxie sa nachádza obrovské bublinové vákuum tvaru gule, ktoré nás tlačí od seba preč.

Hoffman a jeho ľudia analyzovali smer pohybu a rýchlosti pohybu viacerých zoskupení galaxií v „blízkosti“ Mliečnej dráhy a prišli na to, že dve gigantické štruktúry, od seba extrémne vzdialené, tvoria spoločne gravitačný dipól, ktorého súčasťou je zmienená megabublina. Tento dipól je zodpovedný za zrýchlujúci sa pohyb galaxií v našom okolí.

Mliečna dráha, spolu s týmito galaxiami je súčasťou tzv. supercluster-u, menom Laniakea, pričom naša galaxia sa nachádza na jeho okraji. Celá Laniakea sa pohybuje rýchlosťou dva milióny kilometrov za hodinu vesmírom.

V princípe to vyzerá tak, že naša galaxia a teda celá Laniakea  sa pohybuje k tzv. Shapley-ho atraktoru, ktorý je od nás vzdialený 750 milión svetelných rokov (kozmické atraktory sú konglomeráty nespočetných galaxií a vyznačujú sa gigantickou hmotnosťou a veľkou prížažlivou silou a aj vysokým jasom). Univerzum je plné podobných atraktorov, ktoré sú ako obrovské žiarivé „fakle“ a všetky priťahujú hmotu.

Ak by sme pozorovali kozmos zvonku, tak by sme zbadali jednoduchý fyzikálny princíp: Všetka hmota má snahu sa dostať k svetlu.

Tento princíp môžeme vztiahnuť aj na nás ľudí (sme tiež len hmota).

Aj my milujeme svetlo – priťahuje nás priam magicky. Tma nás odpudzuje a ženie nás k svetlu. Každý sa chce dostať tam, kde je svetlo, kde je pekne a kde sú už mnohí.

A poeticky povedané: SVETLO je LÁSKA a TMA je NELÀSKA, neraz i nenávisť.

Pre úplnosť dodám, že tak, ako je v kozme mnoho atraktorov, tak je v ňom aj množstvo „antiatraktorov“, ktoré sú príčinou odpudivých síl a tlačia hmotu od seba.

————————————————————————-

Priatelia moji,……evasta, JustME,Devana,Grey, Imrisko, MeinGeist,atd,…a vsetci ostatni, ktori ste pozitivne vnimali moj clanok o korane a islamizme, ste skveli – sedime spolu v jednom slovenskom clne a ten sa nesmie nikdy potopit!!!

Majte krásny vikend a drzme dnes palce Saganovi.

———————————-

A vsetci ti, ktorí necitate Velku Moravu a ste Slovaci a Slovania, pustite sa do nej – ROZHODNE

P. Merkel, na vašich rukách ľpie krv nevinných! Píše v liste kancelárke matka zavraždenej Susanny

18.09.2018

Nemecká kancelárka už určite musela dostať mnoho podobných listov, odkedy otvorila úplne svojvoľne dokorán nemecké hranice, aby do krajiny prúdilo množstvo migrantov, z veľkej časti neidentifikovaných viac »

Patria moslimovia do CDU? Čo sa stane, keď to poslankyňa CDU kritizuje

13.09.2018

V časoch kancelárstva Helmuta Kohla, politického „otca“ kancelárky Merkel bola CDU ešte kresťansko-demokratická strana, čo signalizuje aj jej názov. Odkedy ale vládne Merkel, tak sa strana viac »

Erdogan islamizuje Nemecko; Berlín ďakuje tým, že bude modernizovať jeho železnice a dá aj miliardy

12.09.2018

Samovládca z Bosporu porovnáva kancelárku s Hitlerom, Nemcov nazýva nacistami a dáva stavať v Nemecku jednu mešitu za druhou a Nemecko ide za to do Turecka veľmi ochotne – lepšie povedané viac »

poľsko, prezident, andrzej Duda

Poľský prezident napriek hrozbám EÚ vymenoval nových sudcov Najvyššieho súdu

20.09.2018 21:03

Sudcovia boli ustanovení do novovytvorenej disciplinárnej komory, ktorá môže slúžiť na zastrašovanie sudcov s kritickým postojom voči vláde.

Poľsko, smútok, tragédia

Poľsko porušilo práva dvoch žien, keď exhumovalo obete Smolenskej tragédie

20.09.2018 20:11

Manželky dvoch z obetí tvrdili, že exhumáciou bolo porušené ich právo na rešpektovanie súkromného a rodinného života.

branci

V Nitre žiadajú rázne nie brancom

20.09.2018 20:00

Po nitrianskej mestskej časti Dražovce patrolujú Slovenskí branci, vraj chránia úrodu v záhradách.

Philip Hammond, minister zahraničia

Hammond žiada Európsku komisiu, aby pomohla pri pláne pre prípad tvrdého brexitu

20.09.2018 19:49

To signalizuje, že rastú obavy z neriadeného odchodu Británie z Európskej únie (EÚ).