Senzačný objav: Gigantické vákuum ženie našu galaxiu naprieč kozmom

Najnovšie astrofyzikálne výskumy priniesli nečakané prekvapenie. Neznáme „čosi“ tlačí obrovskou energiou našu galaxiu jedným smerom cez univerzum. Ide o nepredstaviteľne veľkú bublinu, v ktorej nie nič, takže ju možno označiť za vákuum. A presnejšie povedané toto vákum vytvára tlak nielen na Mliečna dráhu, ale spolu s ňou na celú kopu susedných galaxií. Táto dosiaľ neznáma neobjavená bublina je súčasťou gravitačného dipólu.

Krátko vysvetlím princíp dipólu na molekule. Molekulu označujeme ako molekulový dipól, ak je navonok elektricky neutrálna, pričom ale sú elektróny v jej vnútri uložené asymetricky. Preto sa v nej vytvorí elektrický dipól, lebo pozitívne a negatívne náboje, ktoré sú v takej molekule, nie sú na jednom mieste a tak má molekula polaritu – pozitívny a negatívny pól.

Naša galaxia teda „cestuje ako turista“ cez univerzum, ktoré sa rozťahuje a rozpína, podobne ako balón, ktorý čoraz viac nafukujeme.

Astrofyzici vedeli už dávnejšie, že sa Mliečna dráha už 30 rokov pohybuje rastúcou rýchlosťou naprieč vesmírom. Nemali však ani potuchy, čo tento pohyb spôsobuje, akého charakteru je sila, ktorá je jeho príčinou.

Teraz sa izraelsko-nemeckému astrofyzikovi Yehudovi Hoffmanovi a jeho spolupracovníkom podaril skvelý objav. Zistili, že v opačnom smere ako je nasmerovaný vektor pohybu našej galaxie sa nachádza obrovské bublinové vákuum tvaru gule, ktoré nás tlačí od seba preč.

Hoffman a jeho ľudia analyzovali smer pohybu a rýchlosti pohybu viacerých zoskupení galaxií v „blízkosti“ Mliečnej dráhy a prišli na to, že dve gigantické štruktúry, od seba extrémne vzdialené, tvoria spoločne gravitačný dipól, ktorého súčasťou je zmienená megabublina. Tento dipól je zodpovedný za zrýchlujúci sa pohyb galaxií v našom okolí.

Mliečna dráha, spolu s týmito galaxiami je súčasťou tzv. supercluster-u, menom Laniakea, pričom naša galaxia sa nachádza na jeho okraji. Celá Laniakea sa pohybuje rýchlosťou dva milióny kilometrov za hodinu vesmírom.

V princípe to vyzerá tak, že naša galaxia a teda celá Laniakea  sa pohybuje k tzv. Shapley-ho atraktoru, ktorý je od nás vzdialený 750 milión svetelných rokov (kozmické atraktory sú konglomeráty nespočetných galaxií a vyznačujú sa gigantickou hmotnosťou a veľkou prížažlivou silou a aj vysokým jasom). Univerzum je plné podobných atraktorov, ktoré sú ako obrovské žiarivé „fakle“ a všetky priťahujú hmotu.

Ak by sme pozorovali kozmos zvonku, tak by sme zbadali jednoduchý fyzikálny princíp: Všetka hmota má snahu sa dostať k svetlu.

Tento princíp môžeme vztiahnuť aj na nás ľudí (sme tiež len hmota).

Aj my milujeme svetlo – priťahuje nás priam magicky. Tma nás odpudzuje a ženie nás k svetlu. Každý sa chce dostať tam, kde je svetlo, kde je pekne a kde sú už mnohí.

A poeticky povedané: SVETLO je LÁSKA a TMA je NELÀSKA, neraz i nenávisť.

Pre úplnosť dodám, že tak, ako je v kozme mnoho atraktorov, tak je v ňom aj množstvo „antiatraktorov“, ktoré sú príčinou odpudivých síl a tlačia hmotu od seba.

————————————————————————-

Priatelia moji,……evasta, JustME,Devana,Grey, Imrisko, MeinGeist,atd,…a vsetci ostatni, ktori ste pozitivne vnimali moj clanok o korane a islamizme, ste skveli – sedime spolu v jednom slovenskom clne a ten sa nesmie nikdy potopit!!!

Majte krásny vikend a drzme dnes palce Saganovi.

———————————-

A vsetci ti, ktorí necitate Velku Moravu a ste Slovaci a Slovania, pustite sa do nej – ROZHODNE

Putinov nemecký sedliak. Ak Nemec objaví Rusko naozaj, tak je to láska na celý život

10.07.2018

Bolo už veľa Nemcov v priebehu dejín, ktorí keď objavili rýdzosť ruskej duše a krásu a rozmanitosť širokánskej nedoziernej ruskej zeme, tak sa do oboch nesmrteľne zamilovali. Jedným z nich viac »

Ďalšia veľká hrozba: Milión Afričanov je na ceste do EÚ

08.07.2018

Marocké informačné zdroje varujú Európu pred obrovskou migračnou vlnou (nie sú to utečenci!), ktorá môže už čoskoro „zaplaviť“ Európu. Ako prvé sa o tom dozvedelo španielske periodikum viac »

Exminister R. Scholz: Nikdy neuškodil žiadny premiér svojmu národu a vlasti tak ako A. Merkel

06.07.2018

Koniec kresťanskej kultúry Európy sa neodvratne blíži. Prof. Dr. Rupert Scholz CDU bol ministrom obrany vo vláde Helmuta Kohla. Je právnikom a odborníkom na ústavné právo. Je nielen najtvrdším viac »

trump, putin

Rusko a USA: Trecie plochy pred summitom Putin - Trump

16.07.2018 06:00

Vybrané fakty o rusko-amerických vzťahoch a o pravdepodobných témach stretnutia prezidentov USA a Ruska, ktoré sa uskutoční v pondelok 16. júla v Helsinkách.

tunel Višňové

Lacná diaľnica pri Žiline bude výrazne meškať

16.07.2018 05:00

Diaľnica D1 obíde Žilinu najskôr v roku 2021. Až teraz sa ukazujú dôsledky toho, že úsek s tunelom Višňové vysúťažili za menej ako polovičnú cenu oproti očakávaniam.

Diciotti, migranti, Taliansko

Španielsko a Portugalsko prijmú 100 migrantov z rybárskej lode

15.07.2018 21:51

Španielsko a Portugalsko prijmú 100 zo 450 migrantov, ktorých minulý týždeň zachránila loď a ktorí čakajú pri Sicílii na povolenie vstúpiť do Európy.

Trump, Putin

Čo povie Trump Putinovi o Kryme?

15.07.2018 20:00

Možno sa skamarátia, možno sa pohádajú a možno sa budú na seba raz usmievať a chvíľami zazerať. Obaja však ubezpečujú, že im ide o zlepšenie vzťahov.