Senzačný objav: Gigantické vákuum ženie našu galaxiu naprieč kozmom

Najnovšie astrofyzikálne výskumy priniesli nečakané prekvapenie. Neznáme „čosi“ tlačí obrovskou energiou našu galaxiu jedným smerom cez univerzum. Ide o nepredstaviteľne veľkú bublinu, v ktorej nie nič, takže ju možno označiť za vákuum. A presnejšie povedané toto vákum vytvára tlak nielen na Mliečna dráhu, ale spolu s ňou na celú kopu susedných galaxií. Táto dosiaľ neznáma neobjavená bublina je súčasťou gravitačného dipólu.

Krátko vysvetlím princíp dipólu na molekule. Molekulu označujeme ako molekulový dipól, ak je navonok elektricky neutrálna, pričom ale sú elektróny v jej vnútri uložené asymetricky. Preto sa v nej vytvorí elektrický dipól, lebo pozitívne a negatívne náboje, ktoré sú v takej molekule, nie sú na jednom mieste a tak má molekula polaritu – pozitívny a negatívny pól.

Naša galaxia teda „cestuje ako turista“ cez univerzum, ktoré sa rozťahuje a rozpína, podobne ako balón, ktorý čoraz viac nafukujeme.

Astrofyzici vedeli už dávnejšie, že sa Mliečna dráha už 30 rokov pohybuje rastúcou rýchlosťou naprieč vesmírom. Nemali však ani potuchy, čo tento pohyb spôsobuje, akého charakteru je sila, ktorá je jeho príčinou.

Teraz sa izraelsko-nemeckému astrofyzikovi Yehudovi Hoffmanovi a jeho spolupracovníkom podaril skvelý objav. Zistili, že v opačnom smere ako je nasmerovaný vektor pohybu našej galaxie sa nachádza obrovské bublinové vákuum tvaru gule, ktoré nás tlačí od seba preč.

Hoffman a jeho ľudia analyzovali smer pohybu a rýchlosti pohybu viacerých zoskupení galaxií v „blízkosti“ Mliečnej dráhy a prišli na to, že dve gigantické štruktúry, od seba extrémne vzdialené, tvoria spoločne gravitačný dipól, ktorého súčasťou je zmienená megabublina. Tento dipól je zodpovedný za zrýchlujúci sa pohyb galaxií v našom okolí.

Mliečna dráha, spolu s týmito galaxiami je súčasťou tzv. supercluster-u, menom Laniakea, pričom naša galaxia sa nachádza na jeho okraji. Celá Laniakea sa pohybuje rýchlosťou dva milióny kilometrov za hodinu vesmírom.

V princípe to vyzerá tak, že naša galaxia a teda celá Laniakea  sa pohybuje k tzv. Shapley-ho atraktoru, ktorý je od nás vzdialený 750 milión svetelných rokov (kozmické atraktory sú konglomeráty nespočetných galaxií a vyznačujú sa gigantickou hmotnosťou a veľkou prížažlivou silou a aj vysokým jasom). Univerzum je plné podobných atraktorov, ktoré sú ako obrovské žiarivé „fakle“ a všetky priťahujú hmotu.

Ak by sme pozorovali kozmos zvonku, tak by sme zbadali jednoduchý fyzikálny princíp: Všetka hmota má snahu sa dostať k svetlu.

Tento princíp môžeme vztiahnuť aj na nás ľudí (sme tiež len hmota).

Aj my milujeme svetlo – priťahuje nás priam magicky. Tma nás odpudzuje a ženie nás k svetlu. Každý sa chce dostať tam, kde je svetlo, kde je pekne a kde sú už mnohí.

A poeticky povedané: SVETLO je LÁSKA a TMA je NELÀSKA, neraz i nenávisť.

Pre úplnosť dodám, že tak, ako je v kozme mnoho atraktorov, tak je v ňom aj množstvo „antiatraktorov“, ktoré sú príčinou odpudivých síl a tlačia hmotu od seba.

————————————————————————-

Priatelia moji,……evasta, JustME,Devana,Grey, Imrisko, MeinGeist,atd,…a vsetci ostatni, ktori ste pozitivne vnimali moj clanok o korane a islamizme, ste skveli – sedime spolu v jednom slovenskom clne a ten sa nesmie nikdy potopit!!!

Majte krásny vikend a drzme dnes palce Saganovi.

———————————-

A vsetci ti, ktorí necitate Velku Moravu a ste Slovaci a Slovania, pustite sa do nej – ROZHODNE

Vláda mešít; brzda integrácie islam. Postihnuté i školy. Nitriansku Deklaráciu som podporil i preto

30.04.2018

Neželám si a nechcem, aby také pomery, ako ich tu opisujem, zavládli niekedy aj na Slovensku. Kto píše v Nemecku kriticky o islame, tak je od prívržencov Merkel označený buď za rasistu alebo viac »

Einstein najgénius fyzik, Hawking najgénius astrofyzik. PRAVDA odpovedaj Mi!

15.03.2018

Veľký Génius je mŕtvy. Skonal včera ako 76 ročný. Obdivoval som ho a veľa som sa od neho učil. Zomrel v mesiaci, v ktorom som sa ja narodil. Keďže astrofyzika bola od detstva aj mojím koníčkom viac »

Otv. list: Pravda porušuje pravidlá! Chráni Cvika, hoci pise v dennikn, že je hnojisko

14.03.2018

a píše o ďalších jej blogeroch – ale predovsetkym o mojej osobe nenávistne a dehonestujuco - ako o jej hnojároch. Ale preco ste mi najprv stiahli clánok z 28. 2.: Ako samozvaný inkvizítor P. viac »

Martina Lubyová, Miroslav Šatan

Mladí hokejisti budú využívať priestory Národného športového centra

21.05.2018 16:19

Slovenský juniorský hokej bude môcť v nasledujúcich rokoch počítať s priestormi a vybavením Národného športového centra, ktoré patrí pod ministerstvo školstva.

Rekonštrukcia Bajkalskej ulice

Opravenú Bajkalskú ulicu v Bratislave rozrezali

21.05.2018 16:09

Vodiči v Bratislave márne čakali na tohtotýždňový pondelok, keď mala byť ukončená rekonštrukcia Bajkalskej ulice. Práce na jednej z najdôležitejších tepien hlavného mesta sa pritom začali už 6. apríla.

Daniel Lipšic

Polícia podľa Lipšica zbabrala obhliadku miesta vraždy Kuciaka

21.05.2018 16:02

"Neboli tam zaistené stopy, ktoré sa zaistiť mali, a je možné, že boli nezvratne zničené," uviedol Lipšic.

Mike Pompeo

Pompeo pohrozili Iránu najtvrdšími sankciami v histórii

21.05.2018 16:01

Ak Irán nezmení kurz, Spojené štáty uvalia na Teherán najtvrdšie sankcie v histórii, povedal americký minister zahraničných vecí Mike Pompeo.