Senzačný objav: Gigantické vákuum ženie našu galaxiu naprieč kozmom

Najnovšie astrofyzikálne výskumy priniesli nečakané prekvapenie. Neznáme „čosi“ tlačí obrovskou energiou našu galaxiu jedným smerom cez univerzum. Ide o nepredstaviteľne veľkú bublinu, v ktorej nie nič, takže ju možno označiť za vákuum. A presnejšie povedané toto vákum vytvára tlak nielen na Mliečna dráhu, ale spolu s ňou na celú kopu susedných galaxií. Táto dosiaľ neznáma neobjavená bublina je súčasťou gravitačného dipólu.

Krátko vysvetlím princíp dipólu na molekule. Molekulu označujeme ako molekulový dipól, ak je navonok elektricky neutrálna, pričom ale sú elektróny v jej vnútri uložené asymetricky. Preto sa v nej vytvorí elektrický dipól, lebo pozitívne a negatívne náboje, ktoré sú v takej molekule, nie sú na jednom mieste a tak má molekula polaritu – pozitívny a negatívny pól.

Naša galaxia teda „cestuje ako turista“ cez univerzum, ktoré sa rozťahuje a rozpína, podobne ako balón, ktorý čoraz viac nafukujeme.

Astrofyzici vedeli už dávnejšie, že sa Mliečna dráha už 30 rokov pohybuje rastúcou rýchlosťou naprieč vesmírom. Nemali však ani potuchy, čo tento pohyb spôsobuje, akého charakteru je sila, ktorá je jeho príčinou.

Teraz sa izraelsko-nemeckému astrofyzikovi Yehudovi Hoffmanovi a jeho spolupracovníkom podaril skvelý objav. Zistili, že v opačnom smere ako je nasmerovaný vektor pohybu našej galaxie sa nachádza obrovské bublinové vákuum tvaru gule, ktoré nás tlačí od seba preč.

Hoffman a jeho ľudia analyzovali smer pohybu a rýchlosti pohybu viacerých zoskupení galaxií v „blízkosti“ Mliečnej dráhy a prišli na to, že dve gigantické štruktúry, od seba extrémne vzdialené, tvoria spoločne gravitačný dipól, ktorého súčasťou je zmienená megabublina. Tento dipól je zodpovedný za zrýchlujúci sa pohyb galaxií v našom okolí.

Mliečna dráha, spolu s týmito galaxiami je súčasťou tzv. supercluster-u, menom Laniakea, pričom naša galaxia sa nachádza na jeho okraji. Celá Laniakea sa pohybuje rýchlosťou dva milióny kilometrov za hodinu vesmírom.

V princípe to vyzerá tak, že naša galaxia a teda celá Laniakea  sa pohybuje k tzv. Shapley-ho atraktoru, ktorý je od nás vzdialený 750 milión svetelných rokov (kozmické atraktory sú konglomeráty nespočetných galaxií a vyznačujú sa gigantickou hmotnosťou a veľkou prížažlivou silou a aj vysokým jasom). Univerzum je plné podobných atraktorov, ktoré sú ako obrovské žiarivé „fakle“ a všetky priťahujú hmotu.

Ak by sme pozorovali kozmos zvonku, tak by sme zbadali jednoduchý fyzikálny princíp: Všetka hmota má snahu sa dostať k svetlu.

Tento princíp môžeme vztiahnuť aj na nás ľudí (sme tiež len hmota).

Aj my milujeme svetlo – priťahuje nás priam magicky. Tma nás odpudzuje a ženie nás k svetlu. Každý sa chce dostať tam, kde je svetlo, kde je pekne a kde sú už mnohí.

A poeticky povedané: SVETLO je LÁSKA a TMA je NELÀSKA, neraz i nenávisť.

Pre úplnosť dodám, že tak, ako je v kozme mnoho atraktorov, tak je v ňom aj množstvo „antiatraktorov“, ktoré sú príčinou odpudivých síl a tlačia hmotu od seba.

————————————————————————-

Priatelia moji,……evasta, JustME,Devana,Grey, Imrisko, MeinGeist,atd,…a vsetci ostatni, ktori ste pozitivne vnimali moj clanok o korane a islamizme, ste skveli – sedime spolu v jednom slovenskom clne a ten sa nesmie nikdy potopit!!!

Majte krásny vikend a drzme dnes palce Saganovi.

———————————-

A vsetci ti, ktorí necitate Velku Moravu a ste Slovaci a Slovania, pustite sa do nej – ROZHODNE

Ak chýba hanba, tak spoloč. nemá morálku! V SR chýba skoro všade, i v médiách!

16.11.2018

Ak sa ľudia prestávajú hanbiť, tak stratili už dávno morálku a kde sa ľudia nevedia hanbiť, tam sa hanba celkom vytratila aj zo spoločnosti, v ktorej žijú. Kde chýba pocit hanby, tam nastupuje viac »

Taliansky minister vnútra Salvini ide kvôli Rusku a Putinovi do konfrontácie s EÚ

14.11.2018

Toto je už môj 3. blog dnes!!! Má to svoj dôvod. Ale len málo z vás to postrehlo – zatiaľ. Niektorí ľudia sa ma strašne obávajú – zrejme vedia prečo. Na druhej strane ale drvivá väčšina viac »

Tajuplná fyzika prázdna. Existuje v kozme absolútne vákuum?

14.11.2018

Jednou z najstarších otázok filozofov a prírodovedcov je otázka či existuje absolútne nič. Existuje niekde priestor, v ktorom je absolútne nič? Je niekde absolútne vákuum? Už antiku tento viac »

Slovinsko voľby parlamentné predčasné Janez Janša

Slovinci podobne ako Slováci v komunálnych voľbách krúžkovali 'nezávislých'

19.11.2018 08:30

Podľa predbežných výsledkov nezávislí kandidáti obsadia funkcie primátorov a starostov v 89 mestách a obciach.

Herbert Diess

Šéf Volkswagenu žiada politikov o podporu automobilového odvetvia

19.11.2018 08:29

Šéf VW Herbert Diess žiada od predstaviteľov nemeckej vrcholovej politiky, aby prejavili pozitívny postoj k automobilovému priemyslu.

UKRAINE-WEATHER/

Porošenko odmieta krútiť plynovým ventilom

19.11.2018 08:00

Ukrajinci mrznú nielen v bytoch a sotva ich zohreje ostrá predvolebná kampaň pred voľbou prezidenta. Hlasovanie je naplánované na koniec marca.

ponorka

Argentína nemá financie na vyzdvihnutie rok stratenej ponorky

19.11.2018 07:53

1300-tonový kolos so 44 obeťami na palube sa nachádza v hĺbke 900 metrov.