Senzačný objav: Gigantické vákuum ženie našu galaxiu naprieč kozmom

Najnovšie astrofyzikálne výskumy priniesli nečakané prekvapenie. Neznáme „čosi“ tlačí obrovskou energiou našu galaxiu jedným smerom cez univerzum. Ide o nepredstaviteľne veľkú bublinu, v ktorej nie nič, takže ju možno označiť za vákuum. A presnejšie povedané toto vákum vytvára tlak nielen na Mliečna dráhu, ale spolu s ňou na celú kopu susedných galaxií. Táto dosiaľ neznáma neobjavená bublina je súčasťou gravitačného dipólu.

Krátko vysvetlím princíp dipólu na molekule. Molekulu označujeme ako molekulový dipól, ak je navonok elektricky neutrálna, pričom ale sú elektróny v jej vnútri uložené asymetricky. Preto sa v nej vytvorí elektrický dipól, lebo pozitívne a negatívne náboje, ktoré sú v takej molekule, nie sú na jednom mieste a tak má molekula polaritu – pozitívny a negatívny pól.

Naša galaxia teda „cestuje ako turista“ cez univerzum, ktoré sa rozťahuje a rozpína, podobne ako balón, ktorý čoraz viac nafukujeme.

Astrofyzici vedeli už dávnejšie, že sa Mliečna dráha už 30 rokov pohybuje rastúcou rýchlosťou naprieč vesmírom. Nemali však ani potuchy, čo tento pohyb spôsobuje, akého charakteru je sila, ktorá je jeho príčinou.

Teraz sa izraelsko-nemeckému astrofyzikovi Yehudovi Hoffmanovi a jeho spolupracovníkom podaril skvelý objav. Zistili, že v opačnom smere ako je nasmerovaný vektor pohybu našej galaxie sa nachádza obrovské bublinové vákuum tvaru gule, ktoré nás tlačí od seba preč.

Hoffman a jeho ľudia analyzovali smer pohybu a rýchlosti pohybu viacerých zoskupení galaxií v „blízkosti“ Mliečnej dráhy a prišli na to, že dve gigantické štruktúry, od seba extrémne vzdialené, tvoria spoločne gravitačný dipól, ktorého súčasťou je zmienená megabublina. Tento dipól je zodpovedný za zrýchlujúci sa pohyb galaxií v našom okolí.

Mliečna dráha, spolu s týmito galaxiami je súčasťou tzv. supercluster-u, menom Laniakea, pričom naša galaxia sa nachádza na jeho okraji. Celá Laniakea sa pohybuje rýchlosťou dva milióny kilometrov za hodinu vesmírom.

V princípe to vyzerá tak, že naša galaxia a teda celá Laniakea  sa pohybuje k tzv. Shapley-ho atraktoru, ktorý je od nás vzdialený 750 milión svetelných rokov (kozmické atraktory sú konglomeráty nespočetných galaxií a vyznačujú sa gigantickou hmotnosťou a veľkou prížažlivou silou a aj vysokým jasom). Univerzum je plné podobných atraktorov, ktoré sú ako obrovské žiarivé „fakle“ a všetky priťahujú hmotu.

Ak by sme pozorovali kozmos zvonku, tak by sme zbadali jednoduchý fyzikálny princíp: Všetka hmota má snahu sa dostať k svetlu.

Tento princíp môžeme vztiahnuť aj na nás ľudí (sme tiež len hmota).

Aj my milujeme svetlo – priťahuje nás priam magicky. Tma nás odpudzuje a ženie nás k svetlu. Každý sa chce dostať tam, kde je svetlo, kde je pekne a kde sú už mnohí.

A poeticky povedané: SVETLO je LÁSKA a TMA je NELÀSKA, neraz i nenávisť.

Pre úplnosť dodám, že tak, ako je v kozme mnoho atraktorov, tak je v ňom aj množstvo „antiatraktorov“, ktoré sú príčinou odpudivých síl a tlačia hmotu od seba.

————————————————————————-

Priatelia moji,……evasta, JustME,Devana,Grey, Imrisko, MeinGeist,atd,…a vsetci ostatni, ktori ste pozitivne vnimali moj clanok o korane a islamizme, ste skveli – sedime spolu v jednom slovenskom clne a ten sa nesmie nikdy potopit!!!

Majte krásny vikend a drzme dnes palce Saganovi.

———————————-

A vsetci ti, ktorí necitate Velku Moravu a ste Slovaci a Slovania, pustite sa do nej – ROZHODNE

Exminister CDU: Merkel egoisticky a bezohľadne ničí budúcnosť svojej strany

16.02.2018

Takmer bezchybná politická kariéra Merkel dostáva obrovské a čoraz väčšie trhliny. Dopomohol jej k nej Helmut Kohl, ktorý ju vzal do svojho vládneho kabinetu len preto, aby tam mal „pro forma“ viac »

Je pre Ankaru už aj minister USA Tillerson teroristom?

14.02.2018

Tillerson je v Amane a odtiaľ odletí do Ankary. Napätia medzi Tureckom a USA sa stupňujú. Prezident Erdogan varoval predvčerom USA veľmi dôrazne. Odkázal americkej armáde, ktorej početné oddiely viac »

M. Schulz šéf SPD dopadol ako biblický Lucifer: Z neba rovno do pekla

11.02.2018

a vrhol do obrovského chaosu nielen SPD, ale aj celé Nemecko. Martin Schulz, šéf SPD, po veľkej kritike – predovšetkým z vlastných radov – ohlásil, že sa zrieka ministerského kresla pre viac »

Británia UKIP zjazd Bolton nedôvera vyslovenie

Ďalšia zmena lídra. Predsedu UKIP Boltona odvolali

17.02.2018 19:38

Členovia Strany nezávislosti Spojeného kráľovstva vyslovili v sobotu na svojom mimoriadnom zjazde v Birminghame nedôveru jej predsedovi Henrymu Boltonovi.

pápež František

Pápež obnovil činnosť komisie na ochranu maloletých

17.02.2018 19:05

Pápež František v sobotu obnovil činnosť tzv. Pápežskej komisie na ochranu maloletých, ktorej úlohou je radiť mu pri dodržiavaní záväzkov ochrany detí.

Lavrov

Správali ste sa k nám ako ku školákovi, zahriakol Lavrov USA a úniu. Žiada rešpekt

17.02.2018 16:30

Ruský minister zahraničných vecí Sergej Lavrov vyzval EÚ, NATO a Spojené štáty, aby k jeho krajine pristupovali s rešpektom.

rúra, plyn

Nemci sa nezhodli s Poliakmi na Nord Streame. Ide o politický projekt, tvrdí Varšava

17.02.2018 15:26

Nemecká kancelárka Angela Merkelová a poľský premiér Mateusz Morawiecki sa nezhodli v názore na účel budovania druhej línie plynovodu Severný prúd.