Astronomická senzácia – žijú Mimozemšťania len na “skok” od nás?

Skupina astrofyzikov z Queen Mary univerzity v Londýne tvrdí, že je to podľa najnovších výskumov  z hľadika astrofyziky a kozmobiológie možné. A miesto, kde to je možné, je priam neuveriteľne – merané astronomickými vzdialenosťami – blízko. Ide o hviezdu, ktorá je k nám najbližsšie – je vzdialená len 4,3 svetelných rokov. Je to slnečná sústava Proxima Centauri, ktorá je okrem iného mimoriadna a špecifická aj tým, že pozostáva až z troch sĺnk. Je to Sírius A, B a C.

Už v roku 1993 som napísal v mojej knihe Proroctvá a tajomstvá kozmu, že africký kmeň Dogonov, ktorý žije na územi Mali má záhadné, veľmi staré poznatky o tejto sústave s troma slnkami, ktoré by podľa „zdravého rozumu“ absolútne nemal mať. Veď až moderná astronómia zistila, že ide o trojitú sústavu. Dogoni tvrdia, že poznanie im priniesli v pradávnych dobách bytosti zo Síria a ich hlavný boh, boh-stvoriteľ Momo (Amma), pochádza odtiaľ. Ortodoxní vedci ich neobyčajné poznanie označili len za mytológiu, lebo niečo iné by totálne narušilo klasické vedecké poznanie.

Čo k tomu povedia títo „pravoverní“ vedci ale teraz, keď zmienení londýnski vedci, pod vedením Guillema Anglada-Escudeho oznámili, že po šestnástich rokoch výskumu sústavy Proxima Centauri, zistili, že sa v nej nachádza planéta, kde vládnu také podmienky, že sa tam mohol vyvinúť organický život, podobný tomu, aký sa vyvinul na našej planéte.

Novoobjavená planéta obieha Sírius B v takej vzdialenosti, aká je potrebná na to, aby mohla na jej povrchu existovať voda, čo je signifikantný predpoklad pre existenciu života.

Planéta dostala meno Proxima Centauri b a má približne tú istú hmotnosť, ako aj Zem. Anglada-Escude pvedal, že teraz bude nasledovať druhá fáza ich vedeckého projektu, a tou je koncentrované hľadanie existencie života na Proxime Centauri b.

Finálny a rozhodujúci dôkaz faktu, že táto planéta naozaj existuje, sa tímu profesora Anglada-Escudeho podaril za pomoci European Southern Observatory-hvezdárne (ESO) v Čile. S jedným z tamojších obrovských teleskopov a so špeciálnym vysokovýkonným spektrografom bolo možné zachytiť a zadokumentovať minimálne posuny vo farebnom spektre Síria B. Tieto posuny vznikajú vtedy, keď sa pozícia nejakej hviezdy mení preto, lebo na ňu pôsobí gravitačná sila planéty, ktorá ju obieha. Astronómovia tu hovoria o metóde radiálnej rýchlosti.

Proxima Centauri b obieha svoje slnko raz za jedenásť dní a je od neho vzdialená sedem miliónov kilometrov. Zaiste je to z nášho uhla pohľadu veľmi exotický svet a ak tam život existuje, tak sa vyvinul za úplne iných podmienok a možností, aké sú na našej planéte.

V tejto súvislosti pripomeniem, že na našej planéte boli podmienky od jej vzniku ešte mnoho sto miliónov rokov absolútne nevhodné pre život. Napríklad neexistoval žiadny voľný kyslík. Napriek tomu na nej vznikol život. Život je však univerzálny zázrak a je schopný si sám vytvárať potrebné podmienky na to, aby mohol existovať a sa ďalej rozvíjať do fascinujúcich komplexít.

Písal som o tom aj v mojich knihách: Samoorganizácia kozmu a Kooperácia chaosov a poriadkov vyniesla život.

Putinov nemecký sedliak. Ak Nemec objaví Rusko naozaj, tak je to láska na celý život

10.07.2018

Bolo už veľa Nemcov v priebehu dejín, ktorí keď objavili rýdzosť ruskej duše a krásu a rozmanitosť širokánskej nedoziernej ruskej zeme, tak sa do oboch nesmrteľne zamilovali. Jedným z nich viac »

Ďalšia veľká hrozba: Milión Afričanov je na ceste do EÚ

08.07.2018

Marocké informačné zdroje varujú Európu pred obrovskou migračnou vlnou (nie sú to utečenci!), ktorá môže už čoskoro „zaplaviť“ Európu. Ako prvé sa o tom dozvedelo španielske periodikum viac »

Exminister R. Scholz: Nikdy neuškodil žiadny premiér svojmu národu a vlasti tak ako A. Merkel

06.07.2018

Koniec kresťanskej kultúry Európy sa neodvratne blíži. Prof. Dr. Rupert Scholz CDU bol ministrom obrany vo vláde Helmuta Kohla. Je právnikom a odborníkom na ústavné právo. Je nielen najtvrdším viac »

trump, putin

Rusko a USA: Trecie plochy pred summitom Putin - Trump

16.07.2018 06:00

Vybrané fakty o rusko-amerických vzťahoch a o pravdepodobných témach stretnutia prezidentov USA a Ruska, ktoré sa uskutoční v pondelok 16. júla v Helsinkách.

tunel Višňové

Lacná diaľnica pri Žiline bude výrazne meškať

16.07.2018 05:00

Diaľnica D1 obíde Žilinu najskôr v roku 2021. Až teraz sa ukazujú dôsledky toho, že úsek s tunelom Višňové vysúťažili za menej ako polovičnú cenu oproti očakávaniam.

Diciotti, migranti, Taliansko

Španielsko a Portugalsko prijmú 100 migrantov z rybárskej lode

15.07.2018 21:51

Španielsko a Portugalsko prijmú 100 zo 450 migrantov, ktorých minulý týždeň zachránila loď a ktorí čakajú pri Sicílii na povolenie vstúpiť do Európy.

Trump, Putin

Čo povie Trump Putinovi o Kryme?

15.07.2018 20:00

Možno sa skamarátia, možno sa pohádajú a možno sa budú na seba raz usmievať a chvíľami zazerať. Obaja však ubezpečujú, že im ide o zlepšenie vzťahov.