Astronómia má prvý dôkaz, že planéty s troma slnkami existujú

Musí to byť neskutočne bizarný svet, ak by sme žili na takej planéte, nad ktorou na jej oblohe neustále „putujú“ tri slnká. Dosiaľ sa predpokladalo, že takéto sústavy, ak existujú, tak sú veľmi nestabilné a relatívne rýchlo sa rozpadnú.

Astronómovia teraz ale objavili takúto exotickú sústavu a po prvý raz niečo také aj fotograficky zadokumentovali.

Až doiaľ boli astronómovia jednotne presvedčení, že obežná dráha planéty v sústave troch sĺnk je takou mierou nestabilná, že z neho už po krátkom čase navždy vyletí. Teraz ale tento revolučný vedecký objav zmenil ich názor, lebo planéta s názvom HD 131399 Ab, to nejako „dokázala“ – zatiaľ ešte nevieme ako – v sústave dlhodobo „prežiť“ a  v nej aj zotrvať.

Táto skutočnosť dovoľuje hypotézu, že takéto sústavy, kde môžu „prežiť“ dokonca aj viaceré planéty v spoločnosti troch sĺnk, existujú častejšie a že nejde len o jednorázovú výnimku.

Zmienená planéta so „zázračnými“ schopnosťami vedieť sa dlhodobo udržať medzi troma slnkami, je od nás vzdialená len 320 svetelných rokov a nachádza sa v súhvezdí Centaurus.

Ďalšou zaujímavosťou je to, že je mimoriadne mladá – jej vek je približne len 16 miliónov rokov (pre porovnanie – naša Zem má okolo 4, 6 miliard rokov). Tým sa zaraďuje medzi najmladšie planéty z planét, ktoré dosiaľ boli v kozme objavené a je aj jednou z mála planét – takzvaných exoplanét – mimo našej slnečnej sústavy, ktorá bola odfotografovaná.

Ak by sme hypoteticky žili na tejto planéte, tak by sme v závislosti od jej ročných období mohli zažívať buď trvalo slnečné svetlo, alebo každý deň pozorovať tri východy sĺnk a tri ich západy.

Ešte sa zmienim o tom,  že táto planéta má zo všetkých dosiaľ známych planét v rámci slnečných sústav s viacerými slnkami ďaleko najväčšiu obežnú dráhu.

K sústave, ktorej je súčasťou, je možné uviesť ešte niekoľko fascinujúcich poznatkov:

Slnko A, s najväčším jasom v tejto sústave, má takmer dvojnásobnú hmotnosť nášho Slnka, pričom ho obiehajú okrem planéty aj obe zvyšné slnká B a C, ktoré majú spoločne podstatne menšiu hnotnosť ako A. Sú od neho vzdialené 300 AE (AE = Astronomische Einheit = vzdialenosť Zem a Slnko). B a C sa v priebehu svojej obežnej dráhy okolo A zároveň ešte aj navzájom obiehajú, a síce vo vzdialenosti 10 AE.

Planéta je od A vzdialená 80 AE, čo odpovedá približne dvojnásobku obežnej dráhy Pluta v našej slnečnej sústave.

Vražda 50 moslim. v Christch. je straš. čin. O masakre 120 kresť. v Nigérii sa mlčí! Prečo?

20.03.2019

Zločin na Novom Zélande, ktorého sa dopustil Brenton Tarrant, odsúdili na celom svete politici i žurnalisti. Samozrejme, že plným právom a je potešiteľné, že tak urobil aj celý svet kresťanov. viac »

Nemecká učiteľka žiada od ľudstva, aby sa prestalo množiť nezmyselne a nadbytočne

14.03.2019

Publicistka a učiteľka Verena Brunschweiger z Regensburgu vyzýva ľudí, aby sa zriekli zbytočného „robenia“ deti. Sama je bezdetná, má 38 rokov a vyučuje v meste na Dunaji, v bavorskom Regensburgu, viac »

Ak by túto obžalobu moslimov povedal EÚ politik, média ho označia za nepriateľa islamu

10.03.2019

Vyšla však z úst prezidenta Egyptu Abd al-Fattah as-Sisisho, veriaceho moslima. Európske médiá túto z ich pohľadu nebezpečnú protimigrantskú a v podstate i protiislamskú reč as-Sísího zamlčali. viac »

Donald Trump

Trumpovi by neprekážalo zverejnenie Muellerovej vyšetrovacej správy

20.03.2019 21:24

Osobitný vyšetrovateľ Robert Mueller právu predloží americkému ministrovi spravodlivosti Williamovi Barrovi.

Ukrajinský prezident Petro Porošenko

Petro Porošenko uzákonil sankcie na firmy a osoby zapojené do ruskej agresie

20.03.2019 20:40

Ukrajinský prezident uzákonil dekrétom rozhodnutie Rady národnej bezpečnosti a obrany Ukrajiny o uvalení sankcií voči právnickým osobám a jednotlivcom zapojených do ruskej agresie na Kryme a v Donbase.

sud, Rusko, Kočner,

Šufliarsky a Haščák o esemeskách s Kočnerom

20.03.2019 19:28

Tému textových správ otvoril v posledných dňoch advokát Roman Kvasnica, ktorý zastupuje matku Martiny Kušnírovej.

Francúzsky prezident Emmanuel Macron

Francúzska armáda posilní políciu počas víkendových protestov žltých viest

20.03.2019 18:41

Opatrenie oznámil hovorca francúzskej vlády Benjamin Griveaux, ktorý zároveň uviedol, že vojaci budú chrániť "pevné body" vrátane vládnych budov.