Senzácia vedy: „Nástroj Boha“- genetické nožnice – nám umožní božské zázraky

Tento nástroj už existuje a volá sa CRISPR. Má zázračné schopnosti, ktoré človeku umožnia stvoriteľské aktivity, ak to vyjadríme teologickou filozofiou. Alebo v zmysle Darwina môžeme povedať, že budeme môcť kopírovať evolúciu. Genetické nožnice totiž dokážu zasahovať do genetického kódu a ho ovlyvňovaťa meniť.

Majú priam neuveriteľnú schopnosť: Môžu manipulovať gény a sú schopné odstraňovať gény a vsúvať do genetického kódu iné, nové gény. V prípade potreby dokážu gény priamo tam, kde sa nachádzajú, zmeniť a môžu dokonca aj gény v ich funkcii „vypnúť“, takže budú nefunkčné.

Nožnice pozostávajú zo špeciálneho enzýmu Cas9, ktorý je pomocou malého „kúsku“ RNA navigovaný na to miesto genómu, kde má byť realizovaná adekvátna genetická operácia. Pritom je cieľová lokalita už vopred označená takzvanou spoznávacou sekvenciou.

Enzým Cas9 na tomto mieste prestrihne DNA (deoxyribonukleová kyselina pozostávajúca z kombinácií len štyroch genetických písmen: adenín, cytozín, guanín a tymín) a následne je potom možné korigovať chybný gén, prípadne ho nahradiť iným. Tiež je možnosť pomocou týchto nožníc kreovať v bunkách nové mutácie. Aj evolúcia pracuje s mutáciami, a tak vytvára nové a nové druhy organizmov.

Mimochodom, molekulárna biológia je neobyčajne zaujímavý, doslova vzrušujúci odbor.

Keď som sa s ňou pred mnohými rokmi začal zaoberať, tak som v nej našiel veľa aspektov, ktoré doplnili a rozšírili moje poznanie z kozmológie a evolučnej planetológie. Pamätám sa veľmi živo, ako ma fascinovalo, keď som sa dozvedel, že všetko organické, čo na našej planéte existuje, či je to droždie, mravec, krokodíl, človek, alebo nepatrný mikroorganizmus o priemere tisíciny milimetra, tak to pozostáva z tých istých dvadsať aminokyselín, ako napr. asparagín, alanín , serín. O tom, ako sa všetky organizmy existujúce na Zemi navzájom odlišujú vo svojej stavbe rozhoduje výlučne to, ako sú tieto aminokyseliny „namiešané“. Bez aminokyselín by život na Zemi nikdy nebol vznikol. Je maximálne pravdepodobné, že aj mimozemský život je vytvorený na ich základe. Niektoré aminokyseliny, ktoré sú v pozemských organizmoch, boli najdené aj v meteóroch, kométach a dokonca i v plynových mrakoch v medzihviezdnom kozmickom priestore!

Genetické nožnice objavili vedci v júni 2012 a už v januári 2013 boli úspešne nasadené v pokusoch s myšami a ľudskými bunkami. V apríli 2015 to boli čínski vedci, ktorí rozpútali intenzívnu etickú debatu, lebo po prvý raz prelomili hranicu medzi ľudskými a božskými a či evolučnými možnosťami a zmenili gény ľudského embrya pomocou genetických nožníc.

Vedci vychádzajú z toho, že v priebehu 5 až 10 rokov pomocou genetických nožníc bude možné liečiť génovou terapiou takmer všetky druhy rakoviny.

Od genetických nožníc si biológovia a lekári sľubujú nespočetné možnosti ich upotrebenia v najrôznejších oblastiach medicíny, ale aj v potravinárskom priemysle a v poľnohospodárstve.

Vedci sú presvedčení, že už za desať rokov bude možné pomocou tohto zázračného nástroja odstraňovať aj dedičné choroby a nasadiť ho na rôzne zásahy priamo už do genotypu ľudského embrya. Jeho pomocou bude možné znížiť aj riziko ochorenia na cukrovku, na Alzheimera, Parkinsona,……

Genetické nožnice objavili dve ženy. Biologička Jennifer Doudna z univerzity v Kalifornii a Emmanuelle Carpentier, riaditeľka oddelenia infekčnej biológie na Max Planck inštitúte v Berlíne.

Bojovník za našu Európu a naše práva, Salvini! Merkel, Macron sú trpaslíci voči nemu

23.01.2019

Popularita Mattea Salviniho, talianskeho ministra vnútra a vicepremiéra neuveriteľne narastá, a to nielen v Taliansku, ale v celej EÚ. Je nekompromisne tvrdý proti smerovaniu utečeneckj politike viac »

Polit. islam je nepriateľ, FPÖ chce zákaz. Rakúsky viceprimátor zhrozený z uteč. polit. predošlej vlády

21.01.2019

Predseda parlamentného klubu FPÖ Johann Gudenus povedal v sobotu na zjazde strany, že jeho strana podniká všetko pre to, aby bol ešte v tejto polovici roka schválený zákon o zákaze politického viac »

Keď azylant azda niekoho i zabije, lebo mu EÚ nedala ženu k dispozícii

18.01.2019

Takých prípadov je v EÚ veľa, ale mainstream média ich zamlčujú. Veď predsa načo znepokojovať ľudí, majú aj iné starosti. A už si na to aj zvykli. A ktorí ešte nie, tak si postupne zvyknú. viac »

znásilnenie, týranie, týraná žena, útok, plač, zúfalstvo, samovražda

Mladý Bulhar dostal za znásilnenie Nemky (13) mierny trest

23.01.2019 21:04

Ďalší 15-ročný chlapec dostal 15 mesiacov väzenia podmienečne za napomáhanie pri znásilnení.

Keňa, teroristický útok, Nairobi, hotel

Počet obetí teroristických útokov bol vlani od roku 2009 najnižší

23.01.2019 20:25

V súčasnosti je za najnebezpečnejšiu krajinu považovaný Afganistan.

juan guaido

Guaidó sa vyhlásil za prezidenta Venezuely, uznal ho aj Trump

23.01.2019 19:56, aktualizované: 21:32

Guaidó pozdvihol za jasania prítomného davu pravicu a vyhlásil, že "formálne preberá zodpovednosti šéfa výkonnej moci".