Senzácia vedy: „Nástroj Boha“- genetické nožnice – nám umožní božské zázraky

Tento nástroj už existuje a volá sa CRISPR. Má zázračné schopnosti, ktoré človeku umožnia stvoriteľské aktivity, ak to vyjadríme teologickou filozofiou. Alebo v zmysle Darwina môžeme povedať, že budeme môcť kopírovať evolúciu. Genetické nožnice totiž dokážu zasahovať do genetického kódu a ho ovlyvňovaťa meniť.

Majú priam neuveriteľnú schopnosť: Môžu manipulovať gény a sú schopné odstraňovať gény a vsúvať do genetického kódu iné, nové gény. V prípade potreby dokážu gény priamo tam, kde sa nachádzajú, zmeniť a môžu dokonca aj gény v ich funkcii „vypnúť“, takže budú nefunkčné.

Nožnice pozostávajú zo špeciálneho enzýmu Cas9, ktorý je pomocou malého „kúsku“ RNA navigovaný na to miesto genómu, kde má byť realizovaná adekvátna genetická operácia. Pritom je cieľová lokalita už vopred označená takzvanou spoznávacou sekvenciou.

Enzým Cas9 na tomto mieste prestrihne DNA (deoxyribonukleová kyselina pozostávajúca z kombinácií len štyroch genetických písmen: adenín, cytozín, guanín a tymín) a následne je potom možné korigovať chybný gén, prípadne ho nahradiť iným. Tiež je možnosť pomocou týchto nožníc kreovať v bunkách nové mutácie. Aj evolúcia pracuje s mutáciami, a tak vytvára nové a nové druhy organizmov.

Mimochodom, molekulárna biológia je neobyčajne zaujímavý, doslova vzrušujúci odbor.

Keď som sa s ňou pred mnohými rokmi začal zaoberať, tak som v nej našiel veľa aspektov, ktoré doplnili a rozšírili moje poznanie z kozmológie a evolučnej planetológie. Pamätám sa veľmi živo, ako ma fascinovalo, keď som sa dozvedel, že všetko organické, čo na našej planéte existuje, či je to droždie, mravec, krokodíl, človek, alebo nepatrný mikroorganizmus o priemere tisíciny milimetra, tak to pozostáva z tých istých dvadsať aminokyselín, ako napr. asparagín, alanín , serín. O tom, ako sa všetky organizmy existujúce na Zemi navzájom odlišujú vo svojej stavbe rozhoduje výlučne to, ako sú tieto aminokyseliny „namiešané“. Bez aminokyselín by život na Zemi nikdy nebol vznikol. Je maximálne pravdepodobné, že aj mimozemský život je vytvorený na ich základe. Niektoré aminokyseliny, ktoré sú v pozemských organizmoch, boli najdené aj v meteóroch, kométach a dokonca i v plynových mrakoch v medzihviezdnom kozmickom priestore!

Genetické nožnice objavili vedci v júni 2012 a už v januári 2013 boli úspešne nasadené v pokusoch s myšami a ľudskými bunkami. V apríli 2015 to boli čínski vedci, ktorí rozpútali intenzívnu etickú debatu, lebo po prvý raz prelomili hranicu medzi ľudskými a božskými a či evolučnými možnosťami a zmenili gény ľudského embrya pomocou genetických nožníc.

Vedci vychádzajú z toho, že v priebehu 5 až 10 rokov pomocou genetických nožníc bude možné liečiť génovou terapiou takmer všetky druhy rakoviny.

Od genetických nožníc si biológovia a lekári sľubujú nespočetné možnosti ich upotrebenia v najrôznejších oblastiach medicíny, ale aj v potravinárskom priemysle a v poľnohospodárstve.

Vedci sú presvedčení, že už za desať rokov bude možné pomocou tohto zázračného nástroja odstraňovať aj dedičné choroby a nasadiť ho na rôzne zásahy priamo už do genotypu ľudského embrya. Jeho pomocou bude možné znížiť aj riziko ochorenia na cukrovku, na Alzheimera, Parkinsona,……

Genetické nožnice objavili dve ženy. Biologička Jennifer Doudna z univerzity v Kalifornii a Emmanuelle Carpentier, riaditeľka oddelenia infekčnej biológie na Max Planck inštitúte v Berlíne.

Nemecká vláda prekazila v príkaze CIA zatknutie teroristu Amriho, ten potom zabil v Berlíne 12 ľudí

13.08.2018

Krvavé stopy vraždiaceho islamistického teroristu Anisa Amriho vedú priamo do Vládneho úradu kancelárky Merkel. Ide o obrovský štátno-politický škandál Nemecka, aký nemá obdoby. Je o tom viac »

Poľsko bude krajinou pre migrantov z Filipín. Dohoda katolíckych prezidentov Kaczynskeho s Dutertem

04.08.2018

Skvelá idea, keď migranti, tak len kresťanskí. Katolícke Poľsko nechce žiadnych iných. V Poľsku pracuje už okolo 1,5 milión Ukrajincov, takže nikto nemôže v Bruseli tvrdiť, že krajina nechce viac »

Talian. biskup chce z kostolov mešity, ak to zachráni životy moslimov. Soros preč z EÚ? Bannonova konzer. revol. v EÚ

30.07.2018

Niečo také je absurdné, neuveriteľné a nehodné katolíckeho kňaza. A jeho argumentácia je klamstvo a zavádzanie. Písali o tom talianske médiá. Niekdajší biskup z mesta Caserta, Raffaele Nogaro viac »

Nemecko, policajt, špeciálna operácia, razia, prostitúcia

Opatrovateľku v Nemecku odsúdili za to, že dieťatu spôsobila smrteľné zranenia

16.08.2018 07:49

Na tri roky a desať mesiacov väzenia odsúdil súd opatrovateľku, ktorá zatriasla 15-mesačným dieťaťom tak silno, že batoľa o tri dni neskôr zomrelo.

policia, usa, policajna zatarasa, paska, strelba

V Kalifornii zadržali Iračana, podozrievajú ho z členstva v IS

16.08.2018 06:19

Úrady v americkom štáte Kalifornia zadržali 45-ročného irackého občana, ktorý je podozrivý z členstva v extrémistickej organizácii.

kalifornia, požiar, dom

Kanadská provincia Britská Kolumbia pre požiare vyhlásila stav ohrozenia

16.08.2018 06:11

Kanadská provincia Britská Kolumbia, ktorá v súčasnosti bojuje so stovkami lesných požiarov, vyhlásila stav ohrozenia.

Andrej Kiska a Štefan Kišš

Kiska sa nachytal na obchvate Prešova

16.08.2018 06:00

Prezident Andrej Kiska sa pri výstavbe obchvatu Prešova ulakomil na politickú propagandu.