Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo “vlasti” nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo “hlavolamov”. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

12. časť: Veľkomoravská ríša a jej mudrc; moje románovo-faktografické rozprávanie

22.02.2017

Tou ženou bola Velena. Hoci porodila päť detí, jej nahé telo pôsobilo ešte stále pružne a jeho pokožka bola hladká ako u mladého dievčaťa. Keď avarský vodca k nej pristúpil, zamlaskal viac »

Tajné služby a médiá USA sa spojili proti Trumpovi. Obamova pomsta: „Zničil“ Flynna

21.02.2017

Prezident Trump musí bojovať proti „stohlavému drakovi“. Barak Obama dal prezidentským dekrétom niekoľko dní pred koncom svojho prezidentovania Tajným službám USA obrovskú moc, akú dovtedy viac »

Najradšej by ma „zniesli“ zo sveta. Tu je moja odpoveď. Aj veršami

20.02.2017

Prišlo mi niekolko hanebných urážajúcich a dokonca i zastrašujúcich mailov, lebo „som“ nenávistník islamu, Kotlebovec, Putinovec, Trumpista, rasista, ničiteľ mieru,…atď. Samozrejme, žiadne viac »

Všeobecná zdravotná poisťovňa, VšZP

VšZP predáva dlžoby na poistnom

23.02.2017 15:00

Pre stratu okolo 200 miliónov eur hľadá štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa možnosti, kde ju skresať. Rozhodla sa preto, že predá pohľadávky na poistnom.

Rumunsko, protesty,

V Rumunsku pre korupciu vlani súdne stíhali takmer 1300 činiteľov

23.02.2017 14:59

Takmer 1300 činiteľov postavili vlani v Rumunsku pred súd pre obvinenia z rôznych korupčných káuz, ktoré sa týkali dovedna približne 260 miliónov eur.

zápcha, sneh, M80, Falkirk, Škótsko, diaľnica

Búrka Doris ochromila dopravu v Británii, má jednu obeť

23.02.2017 14:38

Britániu vrátane Londýna zasiahla vo štvrtok ráno prudká búrka, kvôli ktorej boli zrušené desiatky letov.

kia, automobilka

Spor v žilinskej Kii o platy. Odborári pripúšťajú štrajk

23.02.2017 14:00

Zamestnanci chcú mať viac z obrovských ziskov slovenského automobilového priemyslu. V žilinskej automobilke preto žiadajú zvýšenie platov.