Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo “vlasti” nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo “hlavolamov”. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

Podplatil Brusel poľského arcibiskupa, aby „likvidoval“ kňazov, ktorí sú proti utečencom?

23.10.2017

Toto nikto nečakal: V Poľsku budú kňazi, ktorí sa zúčastnia demonštrácií proti tomu, aby prišli do krajiny, kde je viac ako 90 percent obyvateľstva katolíkmi, utečenci, okamžite pozbavení viac »

Najväčší Génius Korupcie; dosiaľ neprekonaný – a je jej praotec

20.10.2017

Štát pripravil o 100 milión eur. Keď jeho korupcia vyšla najavo, tak urobil geniálny ťah, ktorým všetkých prekvapil. Ako obžalovaný z ťažkej korupcie ním aj vyhral súd v Ríme a nebol odsúdený, viac »

Blogerka zaplatila životom, lebo v blogoch odhalila korupciu politikov

19.10.2017

Nielen islamský terorizmus nás vraždí! Hovoriť a písať nepríjemnú pravdu je aj v našej kresťanskej kultúre nebezpečné a neraz životunebezpečné. Najznámejšiu a najčítanejšiu blogerku viac »

EÚ, Európska únia, vlajka

Štáty únie našli kompromis pri smernici o vysielaní pracovníkov

24.10.2017 05:54

Krajinám EÚ sa po dlhom rokovaní podarilo nájsť kompromisnú podobu novely smernice o vysielaní pracovníkov.

orban

Orbán v prejave pripomenul povstanie v Budapešti a horlil proti migrácii

23.10.2017 22:25

"Ak sú sloboda a národná nezávislosť stratené, zostávame ešte my," povedal v prejave maďarský premiér Viktor Orbán.

galiziová, malta

Rodina zavraždenej maltskej novinárky sa postavila pred súd

23.10.2017 21:39

Rodine Daphne Caruanovej Galiziovej hrozí pokuta až 11 000 eur.

protesty, výstavba, diaľnica D3

Kysučania si chcú vytrucovať diaľnicu D3, zablokujú aj Poliakov a Čechov

23.10.2017 21:31

Kysučania chcú pokračovať v protestných blokádach za urýchlenú dostavbu diaľnice D3. V novembri sa chystajú zablokovať Svrčinovec.