Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo „vlasti“ nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo „hlavolamov“. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

Sex a „láska“ so SexRobotmi – to je aj veľká etická a religiózna Dilema

14.01.2018

Budúcnosť, ktorá nás už čoskoro očakáva a bude normálna: Televízna kráska je sexroboter a „pracuje“ pre Bayerischer Rundfunk ako pokusný objekt pre seriál Homo Digitalis. Medzičasom už viac »

N. Armstrong, muž na Mesiaci: Zahnali nás odtiaľ extraterestrické bytosti

12.01.2018

Mesiac je umelá konštrukcia! A dodnes je veľa ľudí, ktorí tvrdia, že Apollo 11 s Armstrongom nebolo nikdy na Mesiaci. Rôzne teórie, ktoré to dokazovali, majú pôvod v tom, že v priebehu rokov viac »

Zas Malmö! Zavretá Uni, vyhrážka mailom(teror? ) Linz, 13-ročná, 4 Afgánci na nej

10.01.2018

Nebezpečie v EÚ! Opäť a opäť Malmö – nespočetné znásilňovania, neobjasnené desiatky vrážd. Teraz zavretie univerzity po vyhrážaní listom a mailom. 8.jan. nesmelo vstúpiť do Univerzity viac »

Kaliňák, Gašpar

Európske centrum pre práva Rómov podalo žalobu na Slovensko

17.01.2018 13:14

Urobilo tak potom, čo minister vnútra Robert Kaliňák a polícia oznámili prípravu zákona s cieľom potláčať kriminalitu v oblastiach, kde žijú Rómovia.

zdravotníctvo, nemocnica, zdravie

Lekári aj IT odborníci diagnostikujú nedostatky eZdravia

17.01.2018 13:00

Denník Pravda oslovil 10 lekárov s otázkou, ako sa im s novým eZdravím pracuje. Problémy mali všetci. Odborníci z IT zase upozorňujú na technické nedostatky.

Jiří Drahoš

ČR: Drahošovi by dala hlas väčšina voličov neúspešných kandidátov z prvého kola

17.01.2018 12:56

Vyplýva to z prieskumu agentúr STEM / MARK a Median pre Inštitút pre Demokraciu 21.

Lactalis, dojčenské mliečne výrobky, škandál, salmonela

Francúzska polícia prehľadávala areály Lactalisu, výrobcu dojčenského mlieka

17.01.2018 12:50

Lactalis, dojčenské mliečne produkty, stiahli z dôvodu obavy z možného kontaminovania baktériami salmonely. Škandál sa týka 83 krajín vrátane Slovenska.