Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo „vlasti“ nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo „hlavolamov“. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

Koniec kancelárky už v pondelok? Médiá: Neohrozujte stabilitu krajiny politikou, ktorú už nikto nechce!

17.06.2018

Bolo to v lete 2015, keď Merkel v štýle veľkej diktátorky rozhodla, že do Nemecka (a tým aj do EÚ) môžu vtrhnúť státisícky utečencov bez kontrol, pričom veľká časť z nich boli vrahovia, viac »

Ruská politička varuje dcéry Ruska pred sexom s mužmi tmavej plete. Čo slovenské političky?

15.06.2018

Tamara Pletneva je predsedníčkou parlamentného výboru ruskej Dumy pre rodinu. Varovala ruské dievčatá a ženy, aby najmä teraz počas majstrovstiev sveta vo fotbale v Rusku, keď je v krajine veľké viac »

Vláda mešít; brzda integrácie islam. Postihnuté i školy. Nitriansku Deklaráciu som podporil i preto

30.04.2018

Neželám si a nechcem, aby také pomery, ako ich tu opisujem, zavládli niekedy aj na Slovensku. Kto píše v Nemecku kriticky o islame, tak je od prívržencov Merkel označený buď za rasistu alebo viac »

Bašár Asad

Rokovať s USA? Strata času, verí Asad

22.06.2018 20:08

Sýrsky prezident Baššár al-Asad si myslí, že je nezmyselné rokovať so Spojenými štátmi americkými.

Ukrajina

Z jednej zo stredoeurópskych krajín prepašovali na Ukrajinu rádium 226, tvrdí SBU

22.06.2018 19:31

Útvar kontrarozviedky Ukrajinskej bezpečnostnej služby v rámci viacstupňovej špeciálnej operácie zabránil predaju jadrového materiálu v krajine.

invalid, ZŤP, ŤZP, invalidi, dôchodca, invalidný, vozíček

Osobní asistenti budú lepšie platení

22.06.2018 18:23

Prezident SR Andrej Kiska podpísal novelu zákona o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia (ŤZP).

Krysa, potkan

Mladý muž a potkan. Zišli sa na chodbe ružinovskej nemocnice

22.06.2018 17:42

Pacient ružinovskej nemocnice zbadal v stredu večer na chodbe potkana. Natočil ho na video.

Celková čítanosť: 2719287x