Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo “vlasti” nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo “hlavolamov”. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

Vo Vatikáne prekvitá zakázaná láska a lož. A nielen za jeho múrmi, ale…….

30.04.2017

Katolícky klérus pozostáva z mužov, ktorým vládnu skostnatelí starci v kardinálskych klobúkoch, zaťažení stredovekou spráchnivelou dogmatikou, ktorá hlása skryte, neraz i otvorene, nenávisť viac »

Tajomstvo všetkých foriem v kozme sa ukrýva vo. .. .Dozviete sa čo neviete

28.04.2017

Planéty nie sú gule a vrchy nie sú kužele. Tieto riadky možno najsť v knihe The Fractal Geometry of Nature. Je to publikácia skvelého matematika a vynikajúceho počítačového odborníka, Benoita viac »

Slnko je život, ale katastrofou pre Zem sa stane už v najbližších rokoch

26.04.2017

Naša hviezda, ktorá je od nás vzdialená 150 milión km nám dáva svetlo i teplo, ale jej obrovská energia nás aj ohrozuje. A síce vo forme gigantických slnečných búrok. Tie môžu zničiť viac »

Nemecký minister financií,  Wolfgang Schäuble

Schäuble: Grécko urobilo v reformách solídny pokrok

30.04.2017 20:00

Grécko dosiahlo pri zavádzaní reforiem solídny pokrok, vďaka ktorému by mohla byť krajine už čoskoro uvoľnená ďalšia finančná pomoc.

Irak, Mosul, boj, boje, vojaci, výbuch

Pentagon: Letecké útoky koalície na Islamský štát zabili najmenej 352 civilistov

30.04.2017 19:34

Najmenej 352 civilistov bolo zabitých pri Američanmi vedených leteckých útokoch koalície na Islamský štát v Iraku a Sýrii od začiatku operácie v roku 2014.

theresa mayova

Mayová: Rokovania o brexite budú ťažké

30.04.2017 16:25

Britská premiérka odmietla kritiku, že jej vláda ohľadom rokovaní s EÚ "žije v inej galaxii" ako zvyšok dvadsaťsedmičky, a že ju preto čaká vytriezvenie.

tankovanie, biopalivá, benzín

Biopalivá druhej generácie: autá pôjdu aj na drevo

30.04.2017 15:00

Už desať rokov sa do motorových palív pridávajú zložky vyrobené z kukurice či repky olejnej. Od roku 2019 pribudnú aj prísady z dreva, lístia či zo slamy.