Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo “vlasti” nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo “hlavolamov”. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

USA „prežívajú“ len z milosti Číny. Dlžia jej viac ako bilión dolárov

19.08.2017

Čína drží USA v hrsti. Žiadnej inej krajine nie sú USA dlžné takú obrovskú sumu ako Číne. Peking vlastní štátne dlhopisy USA v hodnote 1, 15 bilión dolárov. A táto suma narastá ďalej. viac »

„Zlý“ Asad robí všetko, aby sa utečenci vrátili. „Dobrý“ Západ nechce pomáhať

18.08.2017

Mainstream médiá o tom nepíšu – v Sýrii sa medzičasom situácia veľmi zlepšila. Islamský kalifát ISIS je čoraz viac vytláčaný zo sýrskeho územia. Za pomoci ruskej armády sa prezidentovi viac »

Dodal Kyjev do KĽDR rakety pre atómové nálože? Súhlas Porošenka?

17.08.2017

Všetko je len klamstvo a blufovanie severokórejského prezidenta? Sev. Kórea totiž vôbec nie je schopná postaviť nosné rakety stredného a ďalekého doletu pre atómové hlavice .Vyplýva to viac »

Air Berlin

Čo s Air Berlin? Nemecká vláda sa drží bokom

20.08.2017 09:38

Nemecká vláda sa nezúčastňuje rokovaní o budúcnosti Air Berlin, aj keď minister dopravy by časť krachujúcich aeroliniek rád videl v rukách Lufthansy.

Zbraň, pištoľ, náboj, vražda, výstrel

Evakuovali železničnú stanicu vo francúzskom Nimes, zatkli muža s pištoľou

20.08.2017 09:08

Železničnú stanicu vo francúzskom meste Nimes v sobotu večer evakuovali a zatkli na nej muža s pištoľou.

syria, mosul, vojak, vojaci

Irakská vláda oznámila začiatok bitky o Tall Afar

20.08.2017 08:02

Iracký premiér Hajdar Abádí oznámil začatie operácie s cieľom oslobodiť mesto Tall Afar, ktoré je jednou z posledných bášt teroristickej skupiny tzv. Islamský štát (IS) v krajine.

boston, protest,

V Bostone demonštrovali konzervatívci aj antifašisti, dochádzalo k drobným potýčkam

19.08.2017 20:07, aktualizované: 20.08.2017 06:55

V americkom Bostone sa v sobotu konali dve súbežné demonštrácie. Polícia zatkla 27 ľudí, väčšinou za výtržníctvo.

Celková čítanosť: 2044225x