Senzačný objav v našej slnečnej sústave: Nová obrovská planéta – Nine je jej meno

Prvý raz, po takmer dvoch storočiach, dokázali dvaja astronómovia, že naša slnečná sústava ešte stále nie je uzavretá, čo sa týka počtu planét. A ani zďaleka nepoznáme všetky jej tajomstvá. Ja som o existencii tejto planéty teoretizoval a hypoteticky ju postuloval už pred desiatimi rokmi v publikácii Záhadné tajomstvá našej slnečnej sústavy, kde som o.i. uvádzal fakty aj o Sedne,Nibiru a o zvláštnych fenomenoch prejavujúcich sa v tzv. Kuiperovom páse – v hraničných regiónoch slnečnej sústavy. V Kuiperovom páse je veľké množstvo rôznych kozmických objektov.

Medzi nimi sa nachádza napríklad aj trpaslíčia planétka Eris, ktoru objavil v januári 2005, Mike Brown. V tomto páse sa pohybuje okolo 70 000 objektov, ktoré majú priemer väčší ako sto kilometrov.

Od čias Antiky boli objavené len dve nové planéty. Planéta Nine sa tak stala treťou novoobjavenou planétou vo “vlasti” nášho otca – Slnka – boha Re v starom Egypte a Heliosa, starých Grékov.

Nine objavili dvaja astronómovia z California Institute of Technology – už spomenutý Mike Brown a Konstantin Batygin. Nová planéta je približne desaťkrát taká veľká ako Zem.

Pohybuje sa okolo Slnka vo vzdialenosti, ktorá je asi dvadsaťkrát väčšia ako je vzdialenosť planéty Neptún od nášho centrálneho žiariča, ktorý nám dáva svetlo a teplo.

Nakoľko dráha objavenej planéty zatiaľ nie je exaktne známa, tak podľa predbežných odhadov a výpočtov Batygina a Browna obnáša čas, ktorý potrebuje na jednu otáčku okolo Slnka pravdepodobne 14 000 až 20 000 rokov.

V mojej hore spomenutej publikácii som sa zmienil aj o dvoch objektoch v Kuiperovom páse, ktoré sa vyznačujú nevysvetliteľne nepravidelnými obežnými dráhami. Za normálnych, dosiaľ známych okolností a podmienok by ich mal Neptún v istých lokalitách ich dráhy od seba odpudiť a potom opäť pritiahnuť. Ale pre jeden z objektov – Sedna – to vôbec neplatí. Práve za tento fenomén je s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedná novoobjavena planéta Nine. Jej prítomnosť zapríčiňuje anomálie v obežnej dráhe Sedny.

V každom prípade Nine už teraz pripravila astronómom množstvo “hlavolamov”. Napríklad – kde sa vzala? – odkiaľ sa vzala?- a prečo sa nachádza až na okraji našej slnečnej sústavy? Je len opusteným samotárom, alebo má aj mesiac a či mesiace?

21. časť: Veľkomoravská ríša a jej mudrc; moje románovo-faktografické rozprávanie

22.06.2017

Opäť som tu s Veľkou Moravou pre vás: Na druhý deň vstávali veľmi skoro – ešte sa len pomaly začínalo brieždiť. Keď na mierne zvlnenú hladinu mohutného dunajského veľtoku začínali viac »

Mesto, kde pred 10 000 rokmi žili prví skutoční a šťastní komunisti: Catalhüyük v Anatólii

21.06.2017

Najfascinujúcejšie archeologické vykopávky súčasnosti sa nachádzajú blízo tureckého mesta Konya v Anatólii. Je to priam neuveriteľné a pre archeológiu prekvapujúce. Bolo tam objavené najstaršie viac »

Dôkaz: Nemeckí moslimovia sympatizujú s islamistickými teroristami

20.06.2017

Bol som cez víkend pritom – pri demonštrácii. Ráno som s mojimi troma spolupracovníkmi nasadol v Düsseldorfe do auta a išli sme do Kolína, kde sa mala konať v sobotu najväčšia masová demonštrácia viac »

tunel Ovčiarsko, Žilina, D1, diaľnica, tunel, robotníci, cestári, stavba

V Paríži narazil do mosta turistický autobus, štyria zranení

23.06.2017 14:53

Turistický autobus narazil do jedného z mostov v hlavnom meste Francúzska. Dôvod zatiaľ nie je známy. Francúzske médiá hlásia minimálne štyroch zranených.

Theresa Mayová, Veľká Británia

Mayová uistila občanov EÚ žijúcich v Británii, že po brexite budú môcť v krajine zostať

23.06.2017 13:53

Britská premiérka Theresa Mayová uistila na summite EÚ v Bruseli všetkých občanov členských krajín, ktorí momentálne žijú v Británii, že v krajine budú môcť zostať aj po brexite.

NBS, Národná banka Slovenska

Nútená správa je nezákonná, sťažuje sa Rapid life na NBS

23.06.2017 13:15

Za naše problémy je vinná Národná banka Slovenska a nútená správa je nezákonná, tvrdí poisťovňa Rapid life, ktorá prestala vyplácať klientov.

uver, peniaze, pozicka, poziciavanie, predaj, predajca

Slováci míňajú najviac od krízy

23.06.2017 13:00

Apetít slovenských spotrebiteľov sa dostal na rekordné úrovne. Spotreba domácností by mala tento rok dosiahnuť najrýchlejšie tempo rastu od krízy v roku 2009 a pridajú sa aj súkromné investície.